J26 Academy P-51 Mustang 1/72 KLAR

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Re: J26 Academy P-51 Mustang 1/72 KLAR

Inlägg av Gabriel »

Den där blev ju ursnygg! Jag kan bara hålla med Magnus om den fina metallkänslan i målningen.
Men är du säker på att den är i 1/72? Det ser snarare ut som en 48 i mina ögon, speciellt när jag såg bilderna på kontoret.

/Gabriel
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Snyggt! makalöst fint natur metall look!!
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Inlägg av Fredrik L »

Mina herrar!
Jag tackar och bugar för berömmet! Jag tycker själv att den blev bättre än vad jag förväntade mig. Det är bara min andra plåtrena kärra jag har gjort och J29'an är jag inte helt 100% nöjd med. Hade lite dålig yta på primern, som jag inte upptäckte förrän jag lagt på färgen. Men jag var noggrannare med underarbetet nu, bl a måste man förtunna MIG's primer ytterligare för att den ska lägga sig bra. Och jag har även kommit underfund med Vallejos metallfärger. Jag är faktiskt imponerad av hur dessa funkar och hur resultatet blir. Jag kan tycka att de är aningen för blanka för 1/72, men det verkar fungera bra att lägga en mattare klarlack ovanpå, utan att sabba själva effekten av metall. Såg på bilderna att sporrhjulstället är för kort, får se om jag gör nått åt det... finns ju så mycket i högen jag vill bygga! Bland annat en Lightning... :P

/Fredrik
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Ser väldigt fin ut! När man ser dessa metallblanka Mustanger fascineras man av att de envisades med att ha gul flottiljsiffra istället för svart. Ett tips med Vallejos nya färger är att blanda i lite vitt, då får man en betydligt bättre aluminumkänsla (gäller både deras Aluminium och White Aluminium).
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

Björn Fransson skrev:Ser väldigt fin ut! När man ser dessa metallblanka Mustanger fascineras man av att de envisades med att ha gul flottiljsiffra istället för svart. Ett tips med Vallejos nya färger är att blanda i lite vitt, då får man en betydligt bättre aluminumkänsla (gäller både deras Aluminium och White Aluminium).
Tack Björn! Jag provade faktiskt att blanda upp olika mängder vitt i när målade J29'an. Och jag håller med att det blir lite mer aluminiumkänsla. Nu ville jag ha lite mer lyster, men jag hade gott och väl kunnat göra lika.

/Fredrik
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Är det vanlig Vallejo Air vit ni har blandat med?

Hälsningar Magnus
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

magnusf skrev:Är det vanlig Vallejo Air vit ni har blandat med?

Hälsningar Magnus
Ja. det stämmer i mitt fall. Har även haft tanken på att prova några andra kulörer för att se vart man hamnar.

/Fredrik
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Hej,
Kul att se sina egna dekaler, eller är det det? Väldigt fint bygge. Egentligen satt det en klaffvinkel även på höger vinges klaff men du kanske hoppade över den eftersom den på andra sidan hamnade lite högt upp.
//Robert
Fredrik L

Inlägg av Fredrik L »

bergwall skrev:Hej,
Kul att se sina egna dekaler, eller är det det? Väldigt fint bygge. Egentligen satt det en klaffvinkel även på höger vinges klaff men du kanske hoppade över den eftersom den på andra sidan hamnade lite högt upp.
//Robert
Tack, kul att du gillar! Och jag gillar dekalerna och instruktionerna är lättolkade, trots att jag missat vinkeln. ;) Tror jag lurade mig själv då det står att vit Cesar troligvis bara hade "walkway" enbart på vänster vinge. Mycket bra instruktionsblad, som pekar på lite annat än bara märkningen. Tummen upp!

/Fredrik
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Fredrik L skrev:
magnusf skrev:Är det vanlig Vallejo Air vit ni har blandat med?

Hälsningar Magnus
Ja. det stämmer i mitt fall. Har även haft tanken på att prova några andra kulörer för att se vart man hamnar.

/Fredrik
Samma här.
Skriv svar