Röd-svarta bokstäver till Tunnan?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Röd-svarta bokstäver till Tunnan?

Inlägg av Björn B »

Jag har dekaler från både RBD och Specialtryck till J 29 Tunnan. Jag gillar dom rödrandiga stjärtarna som finns med på bägge arken. Tyvärr är det samma individ också, Röd-C.
Finns det dekaler med bokstäver till dessa maskiner? Dom är ju lite speciella med sin svarta utlinjering och raka utförande. Hittar man rödsvarta standardbokstäver kan man ju strunta i runda bokstäver som B, D G,O,P o.s.v. och använda t.ex A,E,I N eller andra utan runda linjer.
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Re: Röd-svarta bokstäver till Tunnan?

Inlägg av bergwall »

Jag hade problem att hitta andra individer/serienummer med aktuella röd/svarta märkningen. I efterhand kom jag på att det finns ju den på Ängelholms flygmuseum, men utöver den. Vilka finns?
Senast redigerad av bergwall den 25 okt 2016, 09:55, redigerad totalt 1 gånger.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Bilder på dom randiga verkar det vara ont om. Den här gången tänkte jag fuska lite och bara märka upp några utan att bry mig om individer bara för att det skulle vara snyggt med tre, fyra rödrandiga kärror parkerade på rad.
Om jag förstår saken rätt så finns två lämpliga bokstäver på ditt första Tunnan ark och en till i Tarangus sats. Då skulle jag få ihop tre maskiner till att börja med.
Senast redigerad av Björn B den 20 feb 2018, 23:32, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Märkningen med kantiga bokstäver fanns ju även utan strecken på rodren.

Bild
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Ja, just det. Till flygplanen som finns på Del 3 (gröna Tunnor) så har jag skickat med ett extra S (separat), kantig modell. Fanns inte inkluderat på dekalarket till en början. Men jag insåg att även de gröna Tunnorna hade dessa kantiga bokstäver, bilden jag hade på röd S var på långt håll (vilket även gör att kamouflagen var svår att urskilja).

Edit: Kom på att det är vit bård på bokstäverna på de gröna flygplanen...
Skriv svar