Gammal båtmodell - ovanlig?
Re: Gammal båtmodell - ovanlig?
Det där är en rätt typisk svensk trålare från kriget fram till 80-talet. Det som gör skillnad från andra utländska trålare är akterskeppet. Danska trålare har en utlagd akter...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Hej,
Jag ber om ursäkt om jag återför tråden till dess ursprungliga fråga
Jag tror det är en sån här du fått tag på:
http://www.billingboats.com/16/16/boats ... utter.html
Alltså en Billing Boats modell (gjord i Danmark) av en Rainbow Cutter, skalan nämns till 1/60. Dessa modeller såldes ofta med eller utan tillbehörssatsen, alltså metall- och plastdelar i lådan med röd bakgrund (som även gick att köpa separat). Jag skulle inte bli förvånad om du fortfarande hittar modellen i hyllan på tex Wentzels.
Ingen ovanlig modell alltså.
Med vänlig hälsning
Rickard
Jag ber om ursäkt om jag återför tråden till dess ursprungliga fråga

http://www.billingboats.com/16/16/boats ... utter.html
Alltså en Billing Boats modell (gjord i Danmark) av en Rainbow Cutter, skalan nämns till 1/60. Dessa modeller såldes ofta med eller utan tillbehörssatsen, alltså metall- och plastdelar i lådan med röd bakgrund (som även gick att köpa separat). Jag skulle inte bli förvånad om du fortfarande hittar modellen i hyllan på tex Wentzels.
Ingen ovanlig modell alltså.
Med vänlig hälsning
Rickard
Stellan Schroeder Englund
Det är ju faktiskt den Stellan.. Allt stämmer! 1/33 är mums! Här skall inte säljas, här skall byggas.. 
@Rickard - Tack för svaret, kommer dock bygga denna och göra ett dio.. Den var alldeles för stor för att vara 1/60 men Billing verkar vara rätt
Kanske även några Bodi figurer kommer följa mig hem från C4!!
Mvh Micke

@Rickard - Tack för svaret, kommer dock bygga denna och göra ett dio.. Den var alldeles för stor för att vara 1/60 men Billing verkar vara rätt

Kanske även några Bodi figurer kommer följa mig hem från C4!!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!