Hansa-Brandenburg W12 . 1918 1:32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Thomas H

Hansa-Brandenburg W12 . 1918 1:32

Inlägg av Thomas H »

Hejsan
Det här är en låda från Wingnut Wings, mycket rolig att bygga!
Målad mest med Modelmaster och Citadel acryl, lite Alclad också.
Alldeles lagom med riggning :-)
Thomas
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Stellan
Kontakt:

Re: Hansa-Brandenburg W12 . 1918 1:32

Inlägg av Stellan »

Riktigt snygg kärra. Får lust att stryka med handen över den fernissade propellern och thump-thumpa med fingret mot de dukklädda ytorna. Visst ser det ut att vara lagom med riggning :)
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Mycket tjusigt bygge! Är romb-kamouflaget dekaler, eller målat?
Thomas H

Inlägg av Thomas H »

kamot är dekaler som tur är, kul att ni gillade den!
M-eson
Namn: Mats Eriksson

Inlägg av M-eson »

Mycket stiligt. Jag är själv väldigt svag för flygplan från första världskriget och har sneglat en hel del på modellerna från Wing Nut wings.
Hur var den att bygga? passade allt bra, vad det en bra byggbeskrivning? fanns det bra målningsbeskrivningar?

/Mats E
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Thomas H

Inlägg av Thomas H »

M-eson skrev:Mycket stiligt. Jag är själv väldigt svag för flygplan från första världskriget och har sneglat en hel del på modellerna från Wing Nut wings.
Hur var den att bygga? passade allt bra, vad det en bra byggbeskrivning? fanns det bra målningsbeskrivningar?

/Mats E
Hejsan
WnW modellerna är hur bra som helst! Manualerna är mycket bra med ref bilder oftast bredvid alla moment, det mesta du behöver i ref väg finns på deras hemsida annars. Exakta målningsbeskrivningar kan vara lite svårt från den eran, det finns oftast två förslag på detalj målningar t ex.
Det brukar finnas 5-6 olika individer att bygga, ofta med lite variationer på vapen och annat.
Jag kommer att börja med en till flottörkärra nu från WnW, blev inspirerad av denna :-) Har byggt en "Snipe" tidigare, lika nöjd med den.
Det finns nog inga bättre mig veterligt än dessa modeller om du vill bygga WW I kärror. Jag har byggt många Roden satser, dom blandar och ger lite mera. Vissa är skitbra men nån mina finns också, dekalerna är tyvärr inga höjdare hos dom.
Thomas
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Fin!

/M
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Inlägg av Fredrik L »

Oj! Otroligt fint bygge och målning. En sak som sticker ut, fast egentligen inte, är de mässings-skodda proppellerspetsarna. Vad har har du målat med? Det är en tydlig detalj, men subtilt utförd.

/Fredrik
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag sällar mig tillsammans med Fredrik till skaran av propellerspetsmetalleffektfrågeställare! Skitsnyggt!

Hälsningar

Magnus
Thomas H

Inlägg av Thomas H »

Tackar allihopa :-)
Spetsarna på propellern är sprutad med Alclads polished brass, sen deras egen "gloss clear".
En sak sket sig dock, det skall sitta en transparant dekal på spetsen, jag strök som vanligt på microset sen på med dekalen.
När det hela torkat så var det alldeles svart under dekalen !? Vätskan måste ha reagerat med färgen eller mest troligen deras egen lack,
mycket skumt var det ändå. fick slipa ner och måla om utan dekal.
Thomas
Skriv svar