Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej,
Besökte gamla pojkrummet i helgen och blev glad (och nostalgisk) över en utsvävning för 10-15 år sedan som tog form på en tröja.
Tyvärr lyckas jag inte snurra på bilderna på photobucket i mobilen..
Det räknas kanske inte som modellbygge
Men koppling borde vissa kunna se..?
//R
Senast redigerad av bergwall den 11 okt 2016, 21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Tack!! Jo, det är mestadels sprutmålat. Jag använde kartplast och skar schabloner ur. Det vita är dock pensel utom det i boxhandskarna. Tror den är tvättad några gånger också så det verkar hålla hyggligt i alla fall.
Sedan fick jag en utläggning om örnen (eller vad det är) av en kompis: Gentile hade den redan på någon av sina spitfires så ursprunget kommer nog från de sk Eagle suadrons som bestod av amerikaner i RAF innan USA gick med i kriget och etablerade sig i Europa. Dessa ursprungliga var embryot till 4th FG. Örnen var sedan flitigt målad på 334 Sq Sabres under koreatiden.
Shangri La har Gentile lagt till och kommer vad jag mins från ett paradisliknande land beskrivet i boken "The Lost Horizon" (fritt ur minnet!).
Senast redigerad av bergwall den 12 okt 2016, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.