Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hade tidigare kapat lite delar till ett Venom-bygge.
Bakkroppen från Hellers Vampire ska sammanfogas med Frog/Novo (eller vad det nu är för byggsats) Sea-Venom.
Tog med mig pusslet ner till byggträffen i Linköping och plockade lite med plastark och lister
för att få till något i cockpit som var väldigt enkel.
Lite resinstolar till en Gannet formades om lite. Cockpiten blir inte korrekt men påminner lite om bilder på den. Med svartfärg och sedan på med den tjocka huven så kommer inte så mycket synas ändå.
Senast redigerad av Björn B den 26 sep 2017, 20:47, redigerad totalt 2 gång.
Ah..min barn- eller åtminstone ungdomtidssrecept ur AoH för att bygga en J33 – Sea Venom med Vamp-kropp. Med rodnande kinder minns jag att jag helt fräckt uppgav för FROG att kroppshalvorna saknades i min inköpta Vampire. Hoppas att det inte bara var därför som det gick som det gick för företaget. En Venom med SE på vingen – det skall bli trevligt att se hur den växer fram.