Björns Bagarbod. Leopard 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Björns Bagarbod. Leopard 2

Inlägg av Björn B »

Bild

Bild
Forsätter att arbeta ut surdegar. Denna har jäst i tio år nu enligt bilddata på senaste bilden av den. Tiden går fort.
Grunden är en Leopard 2A5 från Revell i 1/72.

Bild
Bild
Det hela började som en Strv 122 konvertering redan år 2000 men jag blev inte nöjd med tornet så jag la ner projektet.
Dragon släppte ju en bättre Leopard 2004 så jag tänkte använda den istället. Eftersom jag redan byggt om fronten på Revellvagnen kom jag på att jag skulle kunna bygga en dansk vagn istället.

Bild
Så tornet modifierades och bakdelen av vagnen detaljerades innan det dog igen 2006. Men nu behövde jag en liten paus från flyget och hittade denna i lådan.
Senast redigerad av Björn B den 29 jun 2018, 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Björns Bagarbod. Leopard 2

Inlägg av SvenYoung »

Tjusigt bygge med härligt scratcharbete, Björn. Fortsätt och bygg klart, detta kommer att blir hur bra som helst!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar