1961 Chevrolet Impala SS

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Namn: Niclas Proos

1961 Chevrolet Impala SS

Inlägg av Proosen »

Lindbergs modell som jag byggt nästan rätt ur lådan, lite sänkt runt om (låghalt, ska fixas) och lite mera småpyssel som jag ska suga några dagar på få se vad jag mer kan upptäcka som behöver fixas också.

Har legat läääänge i skåpet och väntat på att bli färdig och nu är det väl så gott som klart då.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/Niclas
MartinN
Namn: Martin Nordström

Re: 1961 Chevrolet Impala SS

Inlägg av MartinN »

Snygg! Härligt fulsnygg färgsättning också. Är färgen "based upon a true story" eller har du hittat på själv? Är dörrarna separata delar eller har du använt någon typ av wash för att få till känslan av djup i skarven till karossen?

/M
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Bra att det kommer lite markbundna civilister här också.
Snyggt byggt.
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Ser riktigt bra ut. Jag gillar färgen. Jag vet ju inget om färgen på bilar men det känns som om det är precis rätt kulör för en bil från denna tidepok.

Hoppas den är från -63
*gnolar* Jag hade köpt en Chevrolet från -63 ...
holst

CU@C4
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Min första tanke när jag såg första bilden var "varför lägger han upp en bild på en fullskalebil?". Bättre beröm än så kan man nog inte ge.

/Mikael
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Makalöst läcker finish! Ibland kan blanka modellbilar ge lite "leksakskänsla", men det här är verkligen spot on.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Supersnygg, ´vilken fin färgsättning //Lennart
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Inlägg av Fredrik L »

Snygg och härligt häng! Hur målar du listerna? Får man se något "irl" i Västerås den 24?

/Fredrik
Proosen
Namn: Niclas Proos

Inlägg av Proosen »

Tack allihopa!

Mycket riktigt en wash i dörrspringorna, tamiya smoke i de flesta fallen.
Listerna är inte målade utan lagda med bare metal foil (BMF), en tunn folie med tryckkänsligt lim som gnuggas på plats och renskärs med vasst och spetsigt blad.
Om inte livet jävlas till det så kommer jag och några fler med våra byggen till Västerås.

/Niclas
Fredrik L
Namn: Fredrik Lundvall

Inlägg av Fredrik L »

Proosen skrev:Tack allihopa!

Mycket riktigt en wash i dörrspringorna, tamiya smoke i de flesta fallen.
Listerna är inte målade utan lagda med bare metal foil (BMF), en tunn folie med tryckkänsligt lim som gnuggas på plats och renskärs med vasst och spetsigt blad.
Om inte livet jävlas till det så kommer jag och några fler med våra byggen till Västerås.

/Niclas
OK, där av det fina intrycket. Många gånger kan listerna sänka en modell, pga själva lystern i kromet. Bygger inte bilar själv men tycker om att titta på dom. Stora som små... :-)
Skriv svar