Björns Bagarbod. J 29F måldragare färdig på sida 4

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Björns Bagarbod. J 29F måldragare. Färdig

Inlägg av Björn B »

Bild
Då förklarar jag detta bygge färdigt. Massor av tid kvar till AIM.

Bild
Vingmålet är ju ganska stort.

Bild
Bild
Det konstiga är att jag absolut ska bygga F-modellen när det är just den som inte finns i modell.

Bild
Bild
Eller kanske inte så konstigt. Den modellen innebär ju att såga :)

Bild
Jag har kört länge med dagljusglödlampor vid fotografering och känt mig ganska nöjd.
men nu har jag börjat experimentera med en diffusor på kamerablixten och funderar på om jag inte ska köra på det istället. Det blir inte så hårda skuggor.
Senast redigerad av Björn B den 03 nov 2023, 00:33, redigerad totalt 4 gång.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Björns Bagarbod. J 29F måldragare färdig på sida 4

Inlägg av magnusf »

Som vanligt ett kul bygge Björn! Vingmålet är scratch av rang men missa inte NMF-finishen på Tunnan, tycker den är kanonfin! Och du som alltid snackar om att du inte gillar att måla :-) !

Hälsningar

Magnus
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Det var faktiskt hemskt att måla den. Jag fick inte Vallejos metallfärger att funka denna gång. Gunze silver med olika mängd vitt i för att få skftningar på en del paneler hjälpte upp det hela så det blev bättre än jag räknat med. Men sen är jag ju j-ig korkad. Har två F-86 och tre Viggen på gång. Alla i NMF. Dessutom ska jag nu också börja på en Draken. Gissa färgen!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Bravo, riktigt snygg ensemble.Siffror, dayglow och antikollisionsljus gör en alltid glad.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar