På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Typiskt modellbyggare. En massa regler för hur man får bygga, men inga begränsningar om hur många man får ha i stash Stashen är helig!
Nu vill jag inte alls förringa vikten av att ha ett rejält lager - utifall att tillgången plötsligt stryps. Men jag är beredd att se mellan fingrarna om du skulle råka bygga ihop en eller två för mycket av misstag.
Fast om jag bara lägger dem i stashen och inte bygger dem så kan de ju inte räknas. Och då lämnar det utrymme för fler Tamiya och Airfix Mustanger! Och de jag har byggt från Italeri, Hasegava, Heller och Academy var ju bara "testobjekt" för att se om de var byggbara modeller och inte några P-51D Mustanger. Sen kan det ju vara så att jag måste bygga ytterligare några Airfix Mustanger för att konstatera om de verkligen var byggbara...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Tror egentligen att regeln "man får bygga hur många som helst" bara gäller Felixstowe F.2a-modeller i 1/32. Just den här lär man få bygga obegränsat antal av. Faktum är att det nästan är tvärtom. Om man missar det minsta i riggningen är man tvingad att bygga minst tre till. Hårda bud. Men det är också en av förklaringarna till att jag i första hand håller mig till modernare blåslampor.
Senast redigerad av Björn Fransson den 19 aug 2016, 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Jag anser att frågan är felställd.
Saken är den, att Mustangen är ett fult flygplan.
Eftersom det är skadligt för hormonbalansen att bygga modeller av fula förebilder bör frågan ställas:
-Hur många Mustanger kan man bygga, innan det uppstår permanenta skador på hypofysen?
Ett säkert tecken på sådana skador är, att man tycker Mustangen är ett snyggt flygplan.