Jag söker efter ett lim som inte angriper plast, som fäster ganska bra och som går att tvätta bort efter att det härdat.
Anledningen är att jag vill kunna fixera hjul när jag bygger ihop bandlänkar på pansar. Vill sedan kunna plocka bort hjulen och måla dem separat. Har provat med häftmassa tidigare men tycker inte att det är perfekt.
Någon som har nåt tips?
Klistra temporärt?
-
Re: Klistra temporärt?
Häftmassa? Faber Castell är den bästa.
Edit. Var lite snabb att svara där. Men är det en från Clas Ohlsson du har använt så suger den. Superlim fäster inte jättebra på plast så en lite klick gör att hjulet är lätt att bryta loss sen.
Janne Nilsson
Edit. Var lite snabb att svara där. Men är det en från Clas Ohlsson du har använt så suger den. Superlim fäster inte jättebra på plast så en lite klick gör att hjulet är lätt att bryta loss sen.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
Vitlim.
Jag använder det till att limma ets mot plast och ibland plast mot plast.
Löses upp och tvättas bort med vatten.
Uffe
Jag använder det till att limma ets mot plast och ibland plast mot plast.
Löses upp och tvättas bort med vatten.
Uffe
Jag röstar också på vitlim! Det går att bryta/vrida loss detaljer limmade med detta efteråt (förutsatt att du inte använt hinkvis av det förstås!).
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Hur jobbar du med hjulen & bandlänkarna? Det kanske skulle gå att byta
arbetsmetod? Lösa klisterproblemet genom en kringgående manöver ....
/ Robin
arbetsmetod? Lösa klisterproblemet genom en kringgående manöver ....
/ Robin
-
Jag brukar köra med flytande maskering (typ Micro Mask eller Humbrol Maskol) som ju är relativt enkel att peta bort efteråt.
Antar dock att vitlim funkar samma lika.
Antar dock att vitlim funkar samma lika.
Tack för alla tips! Jag ska prova mig fram.