Suchoj Su-9, Trumpeter 1/48, från ax till limpa
-
- Kontakt:
Re: Suchoj Su-9, Trumpeter 1/48, från ax till limpa
Då förstår jag.
Ja, det är inte alltid lätt med nyanser. Men jag vill verkligen visa på att modellbygge inte alltid behöver vara så omständligt, utan bara roligt. I synnerhet när det gäller den här där jag - vilket jag inte skrev - även ägnat mig åt viss artistisk frihet. Rätt skönt det också.

Sitter här och kommenterar ikapp efter sommaren
! Det här måste vara en av de finaste NMF-maskiner du gjort, den ser väldigt trovärdig ut!
Känns som det är dags för ett NMF-bygge för mig också snart, nu när man kan ducka Alclad och ändå få ett fint resultat!
Hälsningar
Magnus

Känns som det är dags för ett NMF-bygge för mig också snart, nu när man kan ducka Alclad och ändå få ett fint resultat!
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Tack Magnus x 2!
Fridsell: Ja, håller med dig. Tycker också att det är min bästa NMF. I och för sig är ju konkurrensen inte direkt mördande, men ändå... Insåg att det inte skadar med lite blankare lack ibland på vissa NMF-kärror (dock inte svenska, matta, maskiner) och det lyfte faktiskt metallkänslan något. Vallejos nya färger är suveräna - i synnerhet om man grundar med aluminiumfärg.
Fridsell: Ja, håller med dig. Tycker också att det är min bästa NMF. I och för sig är ju konkurrensen inte direkt mördande, men ändå... Insåg att det inte skadar med lite blankare lack ibland på vissa NMF-kärror (dock inte svenska, matta, maskiner) och det lyfte faktiskt metallkänslan något. Vallejos nya färger är suveräna - i synnerhet om man grundar med aluminiumfärg.
-
Det första som slog mig, när jag såg bilderna var:
Vilken metallfinish!
Hatten av för alla subtila nyanser. Mycket övertygande.
För vi se den i Götet om några veckor?
Uffe
Vilken metallfinish!
Hatten av för alla subtila nyanser. Mycket övertygande.
För vi se den i Götet om några veckor?
Uffe
Den här gillar jag otroligt mycket. Väldigt bra MNF. Cockpitfärgen är spot-on.
-
- Kontakt:
Man tackar! Roligt att höra!
Uffe: Jajamänsan, den dyker definitivt upp på AIM.
Uffe: Jajamänsan, den dyker definitivt upp på AIM.