De Havilland J 33 Venom i 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: De Havilland J 33 Venom i 1/48

Inlägg av Lennart 12 »

Rackarns vad fina , blir skoj att se helt färdiga //Lennart
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Bra kämpat med J 33'an. Ser riktigt bra ut. :D
Tunnan ser även den kalas ut.

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: De Havilland J 33 Venom i 1/48, nu får det vara klart.

Inlägg av Nicklas Karlén »

Ok, nu får det räcka. Någon sa "bygg klart och gå vidare" så jag gör väl det då och väntar på att Pilot Replikas sätter lite fart med sin Venom.

Jag har ingen klassvinnare men jag har en Venom J 33 i vitrinen så det är bra på sitt sätt. Bilderna är tagna med Ipaden så har jag något extra att skylla på.

Bild

Bild

Bild

Jag lyckades få in en J 29F i samma bygg tråd sådet är väl bäst att se till att den kommer med också.

Bild

Bild

Vad kommer nu på byggbordet? Det blir en helikopter,

Bild

Hösten är här, det är bara att sätt igång.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Fullständigt enastående snygg J 33 Niklas.
Den tycker jag du ska vara nöjd med.
:shock: :shock:
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Mastodontbygge!!! Ser otroligt bra ut med tanke på utgångsmodellerna. Ska bli otroligt kul att se den live sen.

/Tobbe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Ser det ut som en J 33 och kvackar som en J 33 så måste det vara en J 33. Ser riktigt fint ut med de små antennerna och detaljerna som förgyller här och där. Tycker du ska vara riktigt stolt över det där bygget och slutresultatet. Nog lär den dra hem en och annan pokal alltid.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Finfina maskiner båda två. Men verkligen hatten av för J 33:an, håller med Stellan om att den verkligen ser ut precis som den ska. Snyggt jobbat!
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är inspirerande och värmande ord, pojkar.

Man inser när ett bygge har tagit så här lång tid att det finns mängder med saker man kunde gjort annorlunda och hur svårt det är att scratch bygga alla de detaljer som man skulle vilja ha med, men inte lyckas få till på den höga nivå som man siktar till. Hatten av till de som lyckas med detta. Det finns ju ett antal personer på detta forum som bemästrar det hantverket betydligt bättre än jag.

Självklart så lossnade huven 15 sekunder efter jag tagit ett par bilder men det var väl bra för då kanske jag kan få till en huv låsningsmekanism under helgen.

Vad ska man ha för färg på bakgrunden för att få bra bilder? Jag tänkte plocka hem kameran jag har på jobbet och ta lite bilder med högre kvalité än de som jag får till med Ipaden. Jag har en vit bakgrund och jag har en blå att välja på.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Vi värmer så gärna när det är så fint fyr i brasan som en välsnickrad Venom :)

Det blåa kanske smälter ihop med det gråblå i camout? Vitt i så fall. Men en läcker grafitgrå bakgrund och snyggt ljus hade kanske varit det bästa?
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Mycket vackert. Ska studera bygget närmare. Har precis fått hem delar till mitt 1/72 bygge.
Jag använder IKEAs grå mörkläggningsrullgardin som bakgrund till mina bilder när jag inte fuskar med en kartongbit.
Skriv svar