Pansarloket Piotr och hans kamrater! (Sommarens framsteg, s.5)
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Pansarloket Piotr och hans kamrater! (Hela ekipaget uppställt, s.4)
Riktigt läckert det där, gör en böj på rälsen så ryms de i ditt skåp ? //Lennart
-
Gillar!
Kanske får du in tåget på diagonalen i vitrinen.
Kämpa på kamrat Joakim!
Uffe
Kanske får du in tåget på diagonalen i vitrinen.
Kämpa på kamrat Joakim!
Uffe
-
Tack, kamrater!
Jag har bestämt att tåget ska stå på en raklänga, för att det ser häftigare ut. Med lite tur går den ändå in på diagonalen, som kamrat Uffe föreslår.
I värsta fall får jag lov att förvara den i en kartong tills dagen då jag skaffat mig en bredare vitrin.
Jag har bestämt att tåget ska stå på en raklänga, för att det ser häftigare ut. Med lite tur går den ändå in på diagonalen, som kamrat Uffe föreslår.
I värsta fall får jag lov att förvara den i en kartong tills dagen då jag skaffat mig en bredare vitrin.
Och någon sade att längden inte har betydelse... Då har de inte sett Jockes vitrin med andra ord 
Snyggt litet tåg Jocke!!!
Mvh Micke

Snyggt litet tåg Jocke!!!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
-
-
Kamrater!
För många har sommaren inneburit dekadent slapphet i solen istället för att sitta inomhus och bygga modell. Men som bekant är solen ett borgerligt påfund. Bygget i traktorfabrik Röd Oktober har fortsatt oförtrutet!

Det innebär dock inte att den ståndaktige proletären inte unnat sig en och annan sommardryck till bygget. Skål, kamrater!

Eftersom rälsen som följde med i byggsatsen från UM var hemskt dålig på alla sätt och vis inköptes Hobby Boss fascistiska räls istället. Jag var lite orolig för om det skulle fungera. Rysk spårvidd var, som bekant, lite bredare än i övriga Europa. Skulle det märkas i 1/72?

Det gick fin-fint!
Som synes har Pjotr och Kolya förenats. Något som dock kommer att kräva en hel del spackel- och slipningsarbete, tack vare UMs fenomenala passform (eller bristen därav).
Kan även konstatera att rälsen kommer att gå in i stora vitrinen på diagonalen. DA!!!

Kanontornen på vagnarna Anna och Arkady har detaljerats med en mängd nitar från Archer.

Och plattformsvagnarna Irina och Igor har fått nya, scratchbyggda buffrar. Det går ju som på räls detta!
Är det då dags att ge sig ut för att njuta av den sista sommarsolen, motionera och grejer utomhus? Eller bara acceptera vad som är viktigt här i livet: Tåg.

För många har sommaren inneburit dekadent slapphet i solen istället för att sitta inomhus och bygga modell. Men som bekant är solen ett borgerligt påfund. Bygget i traktorfabrik Röd Oktober har fortsatt oförtrutet!

Det innebär dock inte att den ståndaktige proletären inte unnat sig en och annan sommardryck till bygget. Skål, kamrater!

Eftersom rälsen som följde med i byggsatsen från UM var hemskt dålig på alla sätt och vis inköptes Hobby Boss fascistiska räls istället. Jag var lite orolig för om det skulle fungera. Rysk spårvidd var, som bekant, lite bredare än i övriga Europa. Skulle det märkas i 1/72?

Det gick fin-fint!
Som synes har Pjotr och Kolya förenats. Något som dock kommer att kräva en hel del spackel- och slipningsarbete, tack vare UMs fenomenala passform (eller bristen därav).
Kan även konstatera att rälsen kommer att gå in i stora vitrinen på diagonalen. DA!!!

Kanontornen på vagnarna Anna och Arkady har detaljerats med en mängd nitar från Archer.

Och plattformsvagnarna Irina och Igor har fått nya, scratchbyggda buffrar. Det går ju som på räls detta!
Är det då dags att ge sig ut för att njuta av den sista sommarsolen, motionera och grejer utomhus? Eller bara acceptera vad som är viktigt här i livet: Tåg.

-
Re: Pansarloket Piotr och hans kamrater! (Sommarens framsteg, s.5)
Centralkommittén finner kamrat Jockes arbete synnerligen tillfredsställande och överväger att dekorera honom med utmärkelsen Sovjetsommararbetets Hjälte.
Kamrat Ulf
Fåtöljamiral över de elva haven.
Kamrat Ulf
-
- Namn: Lennart Alvhult
Det där blir nog riktigt fint, snygg banvall också //Lennart
Kan nog bli Gulag... Nej,förlåt en traktor i utmärkelse!
Spännande avslutning på den där banvallen annars... ; )
Vänligast / André
Spännande avslutning på den där banvallen annars... ; )
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Tack Lennart! Verkligen kul att höra, från en tågbyggare till en annan. 
Andre, banvallens tvära slut behövs när det är dags att resa i tiden:

Det vore mig en förträfflig ära. Tack för stödet, kamrat fåtöljamiral!

Andre, banvallens tvära slut behövs när det är dags att resa i tiden:
Ulf Lundberg skrev:Centralkommittén finner kamrat Jockes arbete synnerligen tillfredsställande och överväger att dekorera honom med utmärkelsen Sovjetsommararbetets Hjälte.
Kamrat Ulf

Det vore mig en förträfflig ära. Tack för stödet, kamrat fåtöljamiral!