Snabb primerfråga

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
aade

Re: Snabb primerfråga

Inlägg av aade »

Urban Gardini skrev:Funkar det inte med laquer för rengöringen av StynylRez? Ammoniak och krom är ju annars inte en optimal kombination.
Den löser sig ganska bra, men får den torka bortom tuggummi konsistens så verkar det ta en hel del filande för att få den att smälta upp.

Det framgår kanske inte så tydligt men jag har alltså valt bort denna typ av färg just för att jag inte vill ha ammoniak i mina färgsprutor. I slutändan är det kanske lite trist att det luktar illa om jag målar med annat än vattenbaserat men det får man väl ta.
antesyd
Namn: André Nilsson

Inlägg av antesyd »

tackar och bockar. UMP funkar kanon.
“Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction.” – - Albert Einstein

The latest arrivals:
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Hade grundmålat och toppat en modell med Tamiyas sprayfärger (metallfärger). Hade dock ingen "Tamiya Olvie Drab" hemma utan lade på Humbrol's 155 istället (fungerade bra på en annan modell). Men helt klart är Humbrol's senaste produktioner lömska. Den här gången torkade färgen aldrig utan det var bara att ta lite Gripen kemiskt ren bensin och torka bort färgen på motorhuven på mustangen. Även grundfärgen följde med men i och med maskeringstejpen så räddades modellen för övrigt...

Ger nu snart upp allt vad Humbrol heter i färgväg...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar