En Tunna, en Drake å en liten presentation

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jon MW
Namn: Jon Myhr Wahlen

En Tunna, en Drake å en liten presentation

Inlägg av Jon MW »

Jag har tittat in här på forumet lite då och då det senaste året utan att skriva nått. Har fått höra ett par gånger att jag borde lägga upp lite byggen.

Heter Jon, har mestadels byggt bilar fram tills för 2-2.5 år sen då jag fick för mig att jag skulle testa ett plan igen för första gången sen jag va 9. Efter det har det blivit mer och mer flyg, både oöppnade kartonger som tar upp alla skrymslen hemma och en del färdiga. Den här Pilot Replicas Tunnan och Hasegawa Draken är de två senaste att lämna köksbordet, menar så klart byggbordet, är ju det som det används till mest.

Tunnan har fått extra tankar, stege, pitot rör och resin kopior av Hobby Boss hjulen samt en liten platta att stå på med en gubbe.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Draken är det lite mer bytt på, resin cockpit, hjulhus, motor, hjul, två extra fälltankar, balkar, remsfällare och apparat 15.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Är väl inte helt nöjd med någon av de, men som tredje och fjärde metallrena planen så är jag mer nöjd än med de tidigare så det går åt rätt håll.
Senast redigerad av Jon MW den 14 jul 2017, 15:57, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Re: En Tunna, en Drake å en liten presentation

Inlägg av Mikael dBW »

Hej Jon och välkommen till forumet. Om jag inte minns helt galet så har du ställt ut en del bilar på CCM´s tävlingar. Kul att du vågar prova nytt. Det roliga är ju att bygga modeller och man måste ju inte låsa sig till en typ av objekt. Ofta lär man sig något nytt när man provar att byta kategori. Snygga byggen, förresten!

/Mikael
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Riktigt fina modeller Jon! Går det så lätt att konvertera :-) ? Gillar speciellt Tunnan med basplattan och piloten, det lyfter alltihopa!

Välkommen till forum!

Hälsningar

Magnus
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt byggt och målat!
Hoppas vi får se mer av dina byggen.
Det vore kul om du ställde ut dem på tävlingar och utställningar också. 08-OPEN, AiM, C4 osv.

Uffe
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Övergången från bilar till flygplan har uppenbarligen förlöpt väl. Fina byggen!
Jon MW
Namn: Jon Myhr Wahlen

Inlägg av Jon MW »

Tack!

Ja, CCM har jag vart med på nästan varje år de senaste 15 åren. Jag hade ett par modeller med på 08-Open i år, en annan Draken, en Viggen och ett par till. Va nog första gången sen 03 som jag hade med nått dit, och då va det bara bilar.
Knajd

Inlägg av Knajd »

Väldigt vacker Tunna - om det var lagligt skulle jag döpa om den till Tuva Novotny och ingå partnerskap med den.

Välkommen till forumet!
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket fina modeller , och snygg målning , även av figuren //Lennart
Skriv svar