Tarangus JA 37 Viggen DI [Klar sid.9]

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: Tarangus JA 37 Viggen DI

Inlägg av Janne.S »

Tjusiga spiror :D
Målningen kunde variera lite från individ till individ så det bästa är att försöka hitta bilder på den individen du tänkt göra.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Snygga ställ ! Den smala stöttan" på stället skall egentligen gå igenom den lilla utstickande armen" På dina bilder ser det ut att ligga på utsidan ? //Lennart
Vargaas
Namn: Johan Olsson

Inlägg av Vargaas »

Janne.S, tack, ja målningen varierar ju. Men iboch med att det är 37449 dekaler som följde med byggsatsen tänkte jag att ritningen var korrekt, men tji fick jag ;)

lennart, enligt instruktionerna ska de vara på utsidan. Men litar såklart på ditt ord, men kommer inte göra någonting åt det. Då är risken större att målningen blir kass :)
Men tack, det åker in i mina minnesanteckningar till nästa gång
Senast redigerad av Vargaas den 06 jun 2016, 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Jo , det är en petitess egentligen " inget som gör dina fina landningsställ sämre på något vis //Lennart
Vargaas

Inlägg av Vargaas »

Lennart, jag tror jag missuppfattade vad du menade med ställen. Jag kommer fixa det trots allt, det är endast jag som målat lite galet :)

Idag har jag postshadeat lite mer. Främst vid utblåset där det är lite blekt om man tittar på referensbilder. Det blev sådär faktiskt. Jag är inte helt van med sprutan och prickade fel ställen om man tittar på referensbilder. Jag hoppas jag kan snygga till det lite när man väl vädrar. Om ni har tips så skriv :)

Fentippen fick även färg :)
Bild

Radarvarnarna(?) fick sin svarta färg
Bild

Flyttat noskonens färglinje mer upp mot cockpit
Bild

Tanken fått färg (väldigt ljus bild, men det är samma färg som underredet. Tror det är rätt?? Inte hittat någon schysst referensbild på tanken.
Bild

Huven blev även gjord, inte hunnit torka av damm osv, blev hyffsad. Provade att doppa i Golvpolish först, men fick inte alls till det. Blev bara massor med droppar och ansamlingar i skarvar. Även om man gjorde enligt konstens alla regler. Så jag torka bort det och kör utan.
Bild
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Förtjusande :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Vargaas

Inlägg av Vargaas »

Tack ska du ha!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det där är riktigt snyggt! Intressant bygge det här.
Vargaas

Inlägg av Vargaas »

Tack Henrik, det går ganska långsamt, men försöker att behärska nya tekniker :)
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Långsamt är ju bättre än inget allls!
Skriv svar