Sommarens "stora" bygge! SU-27 1/32 klar sid 3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Sommarens "stora" bygge! SU-27 1/32 klar sid 3

Inlägg av Henrik R »

Hallå hallå!
Det är väl bara ta sig i kragen och sätta igång med ett stort bygge igen då. Det är en liten tradition att göra ett fett bygge till sommaren :)
Valet är ju en rysk flankstek med ordentligt med resin! Och som vanligt kommer jag säkerligen gå rätt in i en vägg igen när det gäller Aires.
Men med lite torrpassning så ser det hyffsat ut, det är positivt.

Den här modellen är stor..Alltså riktigt j***a STOR! Största hittills, för att vara ett flygetyg!

Det är som sagt en SU-27 flanker med Aires stora detaljset med hjulbrunnar,motorer och cockpit.
Bild

Lådan är smäckfull med saker.
Bild

Bild

Bild

Verkar passa fint än så länge, nåja, hjulbrunnen i alla fall :-)
Bild

Bild

Som en referensbild så ser ni min Mirage IIIC i 1/32. Den är inte den minsta modellen i 1/32 heller..
Alltså vad har man gett sig in på egentligen?

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 05 sep 2016, 15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Ulf Lundberg

Re: Sommarens "stora" bygge! SU-27 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

"När Henrik börjar prata om stora modeller börjar varningslampan blinka"
Gammalt djungelordspråk.
Ugh!
Uffe
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Nu, jädrar händer det grejer! Lutar mig tillbaka, tar fram popcornen och njuter!
hurtone
Namn: Patrik Hurtig

Inlägg av hurtone »

Världens vackraste flygplan - fantastiskt val. Man blir ju lite sugen själv, men har nog inte mycket att komma med jämfört med er experter. Jag ser fram emot att se detta bygge live någon gång.
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

hurtone skrev:Världens vackraste flygplan - fantastiskt val.
Instämmer till fullo!
holst

CU@C4
Knajd

Inlägg av Knajd »

Ordet jag söker är "fläskig".

Ska bli kul att kika på detta sommaräventyr då och då!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack ska ni ha alla! Ja det är en best på byggbordet.

Nu efter diverse flygdagar och annat röj så har jag faktiskt avslutat mitt cockpitbygge i det närmaste. Aires cockpit var underbar till den här modellen. Den kommer smälta in fint i flygkroppen. Här kommer några bilder på den färdiga cockpiten. Den där hemska ljusblåa cockpitfärgen börjar jag bli van med, den är inte alls lika tokig nu längre :-)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Göran

Inlägg av Göran »

"Kontoret" ser förbannat proffsigt/verklighetstroget ut. Jag kanske tillhör en minoritet bland flygbyggarna som tycker att det roligaste är (nästan) att jobba med cockpit, förutsatt att kvalitén är någorlunda bra från början. Ett plus att bo lägenhet är dock att man får bra argument att inte testa 1/32 ;)

Nåväl, hoppas du får det kul under byggets gång.

Mvh
Göran
Vargaas
Namn: Johan Olsson

Inlägg av Vargaas »

Snygg Cockpit!

Tror du fick igång mitt intresse nog så att jag äntligen vet vad mitt nästa bygge kommer att bli! :)

Är det bara Resin i Aires paketet? eller inkluderas det PE också?
Jag har jobbat väldigt lite med Resin, och undrar om det är så farligt som jag läst om? Hur farligt är det att andas in och slipa resin t.ex?

De resindelar jag fått har också alltid fått behövas putsas ordentligt för att det ska bli bra, hur är det med Aires kittet till denna best?
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

hurtone skrev:Världens vackraste flygplan - fantastiskt val
Världens vackraste är kanske att ta i. Men mycket mustigt flygplan, och sjukt stort.
Skriv svar