Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Oj så fint!
Jag blir mäkta imponerad av er experter av hur fort det går att bygga och vilken fin finish ni får!
En annan harvar i flera månader och får inte till det riktigt så fint som t.ex. dig!
I vanliga fall skulle jag sagt att preshadingen var för stark, men kollar man på bilden i början av tråden, ser man att du träffat riktigt bra.
Du kunde till och med blekt henne ytterligare lite grann.
Snyggt jobbat!
Uffe
Färgsprutans häxmästare har slagit till igen! Som alltid toppklass vad gäller helheten, men jag fastnar även för små detaljer som chippningen och den härliga vädringen av tankarna. Härligt bygge av ett fantastiskt flygplan!
Ang nötningseffekten så använder jag väldigt ut tunnad aluminiumfärg(med lacknafta), därefter torrborstar jag ytan efter att jag mattlackat den. Då biter alufärgen bättre på ytan. Sen kör jag tunt lager mattlack igen för att försegla nötningen.
Vackert till slut men jag tvivlade ej heller på att den skulle bli annat än vacker.
Första bilden med dekalerna, är det mina ögon som luras eller är pitotröret borta där? Jag är dock fascinerad över att du vågar använda byggsatsens pitotrör. Själv så skulle jag ha bytt ut det mot ett i mässing.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Tyckte väl att det var så, jag skulle också ha lyckas med konststycket att knäcka det hur försiktig man än är så lyckas man ändå.
Noterar även att du skyddade utsidan av luftintagen med dämpmaterial. Är de extra tunna eller vad är det för just där är det ju inga bräckliga antenner vad jag kan se?
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Kul att du nämnde detta med skumgummi. Det satte jag fast för att få en mindre diffus linje på underfärgen mot kammot. Tejpar man linjen så tycker jag den blir för skarp och sprayar man färgen rätt på så blir den alldeles för diffus. Med skummet så blir den lagom för skalan. Jag kan försöka se om jag kan lägga upp nån bild på den ljusblåa undersidan så man ser..
Inser att jag inte kommenterat det färdiga bygget (och knappt något under tiden heller, sorry!).
Ja, det är som vanligt bara väldigt snyggt. Väldigt VÄLDIGT snyggt. Du har dessutom några gratispoäng redan från början: man kan alltid sälja en Mirage till mig. Speciellt en IIIC. Och allra helst i ökenkamo från Djibouti!
Kanske ska ta och borsta upp min 1/72:a (det är 10-LA förresten) med lite sexigare slitage, man blir onekligen inspirerad !