En fråga om Bismarck och Tirpitz

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Re: En fråga om Bismarck och Tirpitz

Inlägg av denstore »

Jag tror nog att LionRoars sats är ganska prisvärd, trots allt. Vissa saker, som t.ex. svarvade eldrör förenklar vägen till bra resultat. Jag tror att en viktig sak med alla etssatser är att man måste inse att de varken är kompletta och löser allt, eller att man tvunget ska använda allt. Man ska man noga tänka igenom om man tycker att vissa saker är värt besväret. Men det gäller såklart inte bara ets för fartyg.
Fenix
Namn: Christer Lind

Inlägg av Fenix »

Någon som vet var jag kan köpa Revells Tirpitz 1/350 den enda handlaren jag hittade på Ebay som sålde den hade den inte i lager och erbjöd mig att ge pengarna tillbaka och avbryta ordern och på Amazon var den betydligt dyrare än vad jag vill betala (4500 kr)?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Vad det här är för handlare vet jag inte men det verkar vara i Sverige och ett något vettigare pris: http://bokextra.se/produkt/695/05096-revell-tirpitz

Kolla att det är rätt artikelnummer.

Hälsningar Magnus
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Man brukar kunna hitta den på eBay.de till rätt rimliga priser. Jag köpte min för kanske 5-600kr inkl. frakt.
Men det hjälper såklart om man har lite tålamod. Kollade precis, och just nu finns det ingen till skäligt pris. Däremot finns Bismarck för runt 5-hundringen.
Fördelen med just tyska eBay är att de brukar skicka med DHL till bra pris, runt hundringen.
Skriv svar