Sci-Fi enthusiast - titta vad jag hitta på...
Sci-Fi enthusiast - titta vad jag hitta på...
...en gammal 1/24 skala Sulaco från Aliens 3 filmen. Var lite dyrt när jag köpte den och hade plan att bygga den. Men nu vet ej om jag är så sugen. Är det nån som har byggt den här kit?

Re: Sci-Fi enthusiast - titta vad jag hitta på...
1/24! Jösses!
Ok förstår att det skulle vara 1/2400. Har inte buggt någon själv men har sett några modeller och recentioner på internet. Tror inte att det är den enklaste modellen direkt men väl så iögonfallande och imponerande...
/André
Ok förstår att det skulle vara 1/2400. Har inte buggt någon själv men har sett några modeller och recentioner på internet. Tror inte att det är den enklaste modellen direkt men väl så iögonfallande och imponerande...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Charles, en såndär hade jag kunnat döda för.
Det är ett av mina drömbyggen!:-)
Andre B. skrev:1/24! Jösses!
/André
Ja. 1/24 låtar stor som det lett. Jag skulle haft önskar nåt större.
Förstår det Henrik. Det var, eller är eftertraktar. Lite större skulle jag har önskat. Här är en bra WIP länk till nån som gjorde ett fantastiskt jobb med denna kit; http://www.ianlawrencemodels.com/wipsulaco.htmlHenrik R skrev:Charles, en såndär hade jag kunnat döda för.
Jag kanske ska sälja min. Ska tänkt lite på saken ett tag till. Tror jag betala över 500.- för min. Jag har ett plan att bygga en lite större Sci-Fi model. Hålla på samla massa 'House-hold materials'.

Je det där bygget är fett! tack för länken Charles.
Om du någonsin funderar på sälja den, så är jag -the first to know- liksom
Om du någonsin funderar på sälja den, så är jag -the first to know- liksom

Haha! Mer som andra plats...men vi ska se.
-
Japp, jag har byggt denna modell, när den var ny i mitten på nittitalet.
Jag vill minnas att modellen var ganska ordinär och basic när det gäller detaljeringen och att jag använde Scotch tape för att lägga till en del små paneler över hela modellen för att höja detaljintrycket. Jag kommer inte ihåg om det stod i instruktionen att använda tape eller om jag fick den idén någon annanstans ifrån. Jag tror att jag behövde använda en del spackel för att ta bort de skarvar som finns.
Jag kan lägga upp en bild på den när jag kommer hem ikväll.
Hälsningar
/Mattias
Jag vill minnas att modellen var ganska ordinär och basic när det gäller detaljeringen och att jag använde Scotch tape för att lägga till en del små paneler över hela modellen för att höja detaljintrycket. Jag kommer inte ihåg om det stod i instruktionen att använda tape eller om jag fick den idén någon annanstans ifrån. Jag tror att jag behövde använda en del spackel för att ta bort de skarvar som finns.
Jag kan lägga upp en bild på den när jag kommer hem ikväll.
Hälsningar
/Mattias
Mattias Linde
http://www.ipmsuppsala.forum24.se/
http://www.ipmsuppsala.forum24.se/
Ja när får man se bilder på modellen i lådan? *nyfiken*
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...

Jag kan fixa bilder nör jah kommer hem ikväll.Andre B. skrev:Ja när får man se bilder på modellen i lådan? *nyfiken*