Tackar. Det tror hag också. ☺Joakim Hultman skrev:Så himla snyggt. Tycker att grävarmen gör sig riktigt bra som last.
Boom Haul - pic update!!
Re: Boom Haul - Pic heavy!!!
Tack för denna Björn. Det säkert kan vara. Tack o tack.Björn G skrev:Off Topic:
Jag letar för tillfället referensbilder till mitt nyss påbörjade Tunnan-bygge.
Hittade denna, som eventuellt (förhoppningsvis!) kan vara inspiration till ett av dina framtida byggen!
Grymt snyggt Charles! Hur ballt som helst. Gillar ju dina lastbilsbyggen väldigt mycket. Hatten av!
När kommer det en J 29 tunna i 1/24? *ler*
Mvh. André
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Tack Henrik.Henrik R skrev:Grymt snyggt Charles! Hur ballt som helst. Gillar ju dina lastbilsbyggen väldigt mycket. Hatten av!
Som vanligt saknar man liksom ord att beskriva det man ser i dina bilder, Charles.
Fantastiskt bygge, gudomlig vädring, så himla trist att jag missat 08 i år så man kunde ha sett denna (och dina andra) lastbilar.
Hoppas du tar dig ner till Göteborg och/eller Malmö i år också.
Fantastiskt bygge, gudomlig vädring, så himla trist att jag missat 08 i år så man kunde ha sett denna (och dina andra) lastbilar.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Ska du inte mig denna gång? Trist. Ja. Jag vet. Storsta problemet är att köra dit själv. Lite för jobbet tycker jag. Det är så långt ditt.SvenYoung skrev:Som vanligt saknar man liksom ord att beskriva det man ser i dina bilder, Charles.
Lite gnäll från Z
Jag har ett test jag brukar köra.
Var ser jag att det är en modell och inte ett verkligt objekt…
Här är det j***igt svårt, i slutändan blir det bilderna på hydraulkopplingarna som ser lite klumpiga ut på bilderna.
Men va f..n vi snackar om grejor som på modellen är 3-4 mm stora.
Vindrutetorkarna ser lite enkla ut men samma här.
Helt enastående.
Några smådetaljer stör mitt Messerschmittöga.
Hydraulcylindrarna borde ha 2 röranslutningar för att funka i verkligheten, en i toppen och en i botten av cylindern
Mer spill av hydraulolja, det blir alltid en massa spill från en cylinder, det som hamnat på flaket ser mer ut som en matsked än som jag tycker det brukar bli en liter
Hydraulkolvarna borde ha borde buntas fast vid armarna, som bygget är nu kommer dom att ligga och slå mot flaket och den som skall ha reservdelen blir skitgrinig…
Men som sagt enastående.
Z
Här är det j***igt svårt, i slutändan blir det bilderna på hydraulkopplingarna som ser lite klumpiga ut på bilderna.
Helt enastående.
Hydraulcylindrarna borde ha 2 röranslutningar för att funka i verkligheten, en i toppen och en i botten av cylindern
Mer spill av hydraulolja, det blir alltid en massa spill från en cylinder, det som hamnat på flaket ser mer ut som en matsked än som jag tycker det brukar bli en liter
Hydraulkolvarna borde ha borde buntas fast vid armarna, som bygget är nu kommer dom att ligga och slå mot flaket och den som skall ha reservdelen blir skitgrinig…
Men som sagt enastående.
Z
Grymt bygge
Tog mej friheten att länka till ett amerikanskt forum för bilbyggare. Dom gillade också ditt bygge
http://wwwboard2.spotlighthobbies.com/c ... ;id=111533
Stefan

http://wwwboard2.spotlighthobbies.com/c ... ;id=111533
Stefan
Tack glr feedback. Bra att veta och ska kommer ihåg till nästa gång. Jag är ingen proffs, lär mig fortfarande. So forgive me. ☺ tack.jonaszett skrev:Lite gnäll från Z
Helt enastående.
Men som sagt enastående.
Z