Tack för de vackra orden Jakob och Björn, det uppskattas verkligen. Jag försöker så gott jag kan.
Brukar också försöka tänka mig för innan jag gör massa dumma grejer.
Idag hände dock en dum grej. Hade precis fått klart fotoetsen på baljan. Och skulle provpassa stolen. Det var väldigt tajt må jag säga. Istället för att tänka om tryckte jag i den, och sedan tryckte jag ut den, Vilket tog med en liten del av fotoetsen på höger sida, vilket skapade att färgen på fotoetsen skavdes av, i och för sig inte alls mycket.
Fick också bättringsmåla efter mitt misstag, vilket nog syns på bilderna då färgen inte riktigt torkat än.
Här kommer iallafall ett gäng bilder på det som gjordes idag
Började att måla utblåset med Alclad Jet Exhuast, luktar f*n det där alclad... men går på fint med sprutan. Måste vädra detta framöver också.
Sedan blev det dags för kontoret att få sin rätta färg.
Väldigt fina detaljer på den här stolen. Jag hoppas färgerna jag har kommer vara rätt bara.
Stora delen av kvällen har gått åt till fotoets. Men nu tänkte jag faktiskt tipsa om en sjukt bra grej.
Någonsin upplevt problemet med små fotoetsdelar som är svåra att placera?
Lösningen, Jo en vaxpenna som egentligen är sminkpryl. Men vaxet plockar upp små fotoetsdelar med lätthet. Minsta lilla fäste i t.ex. lim tar tag i fotoetsen och man kan lägga ifrån sig pennan.
Finns på Ica,sminkaffärer eller dylikt. Två tjugor och kommer antagligen räcka en livstid.
Här har vi instrumentpanelen.
Här har vi instrumentpanel,säte och baljan med fotoetsen.
Om man tittar noga ser man nog mina misstag jag beskrev ovan. Men förhoppningsvis kan jag vädra bort det lite senare.