En bra start på året!
Re: En bra start på året!
Tittade inte israelerna på whippeten innan de valde att tillverka sin egen stridsvagn?
Merkava eller vad den nu heter... ...motorn fram och tornet samt dörr bak...
Verkligen snygg!
Vänligast / André
Merkava eller vad den nu heter... ...motorn fram och tornet samt dörr bak...
Verkligen snygg!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Tack Magnus! Kanske dags för en ny klass : Små fåniga franska fordonmagnusf skrev:Whippeten var riktigt trevlig och figurerna likaså! VABen ser liten och fransk ut!
Hälsningar
Magnus

Micke A
Senast redigerad av Micke A den 24 feb 2016, 20:26, redigerad totalt 1 gånger.
Joakim Hultman skrev:Välkommen till Whippet-klubben! Ditt bidrag ser riktigt bra ut.
Tack Joakim! Dock lite större är dina pytte alster

Micke A
Jovisst ska du det, jo visst ska du det .... jovisst....Stellan skrev:Jag ska inte börja bygga förstavärldkrigspansar, jag ska inte börja bygga förstavärldskrigspansar, jag ska inte...
Riktigt snyggt byggt och målat, Micke! Figurerna ser otroligt fina ut och du har gjort dem stor rättvisa med din fina målning. Den sittande killen ser riktigt trött ut, i väntan på vidare order. Är figurerna menade för Whippeten?

Tack dina ord om figurerna, nästan svårt att misslyckas med så bra gjutna figurer. Dom är nog avsedda för vilken brittisk vagn som helst.
Micke A
Tack Lennart! Värmer gott från en mästare som duLennart 12 skrev:Verkligen snyggt målat , och härlig vädring. Otroligt fin målning på figurerna //Lennart

Micke A
som troligen aldrig kommer ge mig på scratchbygge av din kaliber
Tack Mikael! Nåja , man kan faktiskt vabba som farfarMikael dBW skrev:Kan bara instämma om Whippeten. Snyggt byggd och vädrad och gubbarna är kanon! Mycket imponerande. Men är inte du lite gammal för att Vabba?
/Mikael

Micke A
farfar

Re: Whip it good
Tack Peter!Lurifax skrev:Håller med övriga kommentatorer.
Snyggt vädrad.
Utmärkta figurer.
Bra foto.
Vad mer kan man önska sig?
(Möjligtvis en basplatta från Flandern!)
Ja, nu har jag äntligen fått till belysningen efter alldeles för många år med mörka bilder eller för stark blixt

Basplattor är bara tjafs! Oj, nu vet jag vem som går i taket!

Micke A
Tackar å bockar! Jag kan rekommendera att bygga den...GeekJoan skrev:Den översta modellen gillar jag. Skitsnygg!
Micke A
Tackar, tackar Björn!BjörnK skrev:Ja jösses Micke!
Riktigt hög klass rakt igenom!
Här ser man verkligen hur en (eller två) figurer lyfter helheten till en helt annan nivå!
Ser fram emot fortsättningen på året!!!
//BjörnK
Ja, du vet att jag gärna vill ha med nån figur som jag tycker ger lite mer känsla för förebilden

När får vi se en figur från dig? Dags för en utmaning kanske...

Micke A
med alldeles för mycket i pipen.....
Hej John!John Lindbom skrev:Hej!
Jättefin Whippet, innehåller den inte en inredning också?
Med vänlig hälsning: John
Nej, Takoms har ingen inredning med i satsen. Skönt att slippa...

Micke A