Jag skar mig på förskäraren istället, så jag har byggt med plåster ett par dagar. Går ju det med...Vargaas skrev:Roligt med en nykomling till (Är själv nykomling för bara några dagar sedan).
Ska bli roligt att följa detta projekt!
Bygg lugnt och försök att inte göra som en annan gjorde idag och skära sig på skalpellen

Jo, de blev nog inte helt raka. Jag gav mig sjutton på att det skulle gå att röra hjulparen. Det var dock innan jag provade gummitracksen, som såg ut som xxxx, så jag har egentligen inte så mycket anledning att ha "fungerande" fjädring på hjulparen.Ulf Lundberg skrev:Helt rätt inställning. Upp med bilder och fråga om råd!
Se upp med hjulen. Några av dem verkar skeva lite. Det är en detalj som drar ner helhetsintrycket på modellen. Försök att räta upp dem och sikta in dem noga.
F.ö. kan jag bara rekommendera IPMS-Stockholms byggmöten och månadsmöten. Dä är en ständigt pågående informell modellbyggarskola. Det är där jag lärt mig bygga och måla. I Berlin, där jag numera bor, finns inget sådant och jag saknar mötena svårt.
Uffe
Jag har limmat ihop länkarna jag skall använda istället, så antingen får det vara som det är eller också limmar jag dit dem i rak vinkel som passar med tracksen. I den vevan kan jag se om det går att rucka lite på upphängningen så att hjulen blir rakare.
Å andra sidan har jag som sagt limmat tracksen så är det o-alignat så är det väl risk att tracksen motsvarar de vinklarna också...
Nästa gång blir det bättre plan från början, och mer detaljtänk.
Aja, har sagt från början att första modellen är en lärmodell, så då måste man göra lite misstag att lära sig från också.
Det heter ju "tänka efter", inte "tänka före"...