Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bygget får vila några dagar tills Hobbycenter har öppet (tisdag). Behöver köpa tunna metallstrips att fästa högt upp på insidan av skåpsväggarna för att få dom raka. Dessutom har jag upptäckt att taket är ca 2mm för brett så det passar dåligt mot bakväggen.... Nåja, jag hade väl inte väntat mej Aoshima passform
Lite fusk för att få sidorna någorlunda raka. Imorgon skall jag limma på taket, sen kommer en utmaning att få fronten på plats. Misstänker att det blir en del filande på motorkåpan.....
Limade på taket igår med Kristalkleer (mitt favoritlim, går till allt ) och spände taket på plats med Tamiya tejp. Kommer nog bli ett karvande på motorkåpan och på plåten som sitter ihop med instrumentpanelen får att få fronten på plats. Sen skall dörrarna på plats....
Såg föresten på de uppbygda exemplaren i Hellers monter på Nürnbergsmässan att just motorkåpan saknades av någon anledning
Skall bli kul att läsa recentioner om byggsatsen så man får se om det är mej eller byggsatsen det är fel på
Den kämpade emot men nu är den klar 8) . Antingen är jag en kass modellbyggare eller också har byggsatsen några svagheter
Problemområden är att få på taket rätt och sen få hytten på plats. Inte helt lätt att få skåpsväggarna raka heller, jag fick ju fuska med mässingsstänger. Och så var ju taket för brett och bakdörrarna för små med glipor som följd. Känns som om bilen gör sej bäst med alla dörrar öppna........
Två missar på ritningen är att placeringen av två bitar saknas, bakre avgasröret och handtaget på övre bakdörren.
Kul att se den färdig trots dom hemska hjulen Jag var sugen på den där men kvaliteten verkar vara lite si så där så den får vänta. Jag klarar mig med min die cast som står på hyllan.
Snyggt bygge i alla fall.