37-3 Viggen färdig
-
- Namn: Lars Befring
Re: 37-3 Viggen
Snyggt Björn! Jag ser att den är på jäsning(eller så åt jag fel svamp till frukost) ((cool gif))
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Jag vet inte vad ni talar om. Det låter som bildskärmarna flimrar så dom kanske håller på att ge upp.

Har skurit lite plast.

Dom yttre kroppsbalkarna saknas i Hasegawas modell så dom fick tillverkas men dom känns lite för stora.

Nåja, strunt samma. En papperscockpit har monterats

så nu saknas bara huven innan det är dags att kladda färg på den.
-
Klockrent urläckert!
Det är otroligt hur mycket ryggbulan och dom flyttade antennerna gör för Viggens utseende, och dina printade instrument funkar ju riktigt bra!
att du sedan har fått mig att sitta och stirra på bilderna länge untan att blinka är ju bara mitt fel!
Det är otroligt hur mycket ryggbulan och dom flyttade antennerna gör för Viggens utseende, och dina printade instrument funkar ju riktigt bra!
att du sedan har fått mig att sitta och stirra på bilderna länge untan att blinka är ju bara mitt fel!

Ryggbulan är ju väldigt tydlig men på vissa bilder ser ryggåsen ut att luta mer från huven och bakåt på serieplanen än prototyperna men på andra bilder ser det inte ut så.
-
hmm... kollade upp lite gamla referenser...
Enligt en ritning från Beskrivningen av AJ37 så ska ryggåsen vara parallell med Viggens "Konstruktionsplan" och undersidan:

hur det sedan ÄR har jag ingen aning om
Enligt en ritning från Beskrivningen av AJ37 så ska ryggåsen vara parallell med Viggens "Konstruktionsplan" och undersidan:

hur det sedan ÄR har jag ingen aning om
Re: 37-3 Viggen färdig

Vallejos nya White Aluminium har slabbats på modellen.

Inte mycket märkning på denna individ

Det börjar bli dags att ta tag i mät och fotokapsel bygget som somnat. Det är ett par plan som behöver dom.
-
- Namn: Henrik Persson
Ett mycket stilrent bygge Björn!
/Henrik Persson
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
-
Viggen är ju egentligen ganska enkel i formerna... nästan... Ska bli kul att se dom på en rad.
Snyggt Björn!
Snyggt Björn!