Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company skrev:Då var kamouflaget klart och hade jag haft dom kunskaperna jag lärde mig igår så hade jag nog sprejat dom gröna ränderna istället för att penselmålat dom som jag nu gjorde.
Det är ingenting som hindrar dig från att ladda sprutan igen och måla om bara genom att blåsa på färgen på ränderna så får du en soft linje istället. Se det som en väldigt bra träning och blir det inte bra så är det enkelt att strippa och börja om. Det är på övning man lär sig och man lär sig än mer genom att hela tiden sätta högre gränser.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
easy_company skrev:Då var kamouflaget klart och hade jag haft dom kunskaperna jag lärde mig igår så hade jag nog sprejat dom gröna ränderna istället för att penselmålat dom som jag nu gjorde.
Det är ingenting som hindrar dig från att ladda sprutan igen och måla om bara genom att blåsa på färgen på ränderna så får du en soft linje istället. Se det som en väldigt bra träning och blir det inte bra så är det enkelt att strippa och börja om. Det är på övning man lär sig och man lär sig än mer genom att hela tiden sätta högre gränser.
Det är ju sant Urban, nu blev jag lite kallsvettig
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Det är inget som säger att kamouflagemönstret inte var penselmålat på riktigt så kanske skarpa färggränser är riktigare än suddiga. Den ser bra ut tycker jag.
Björn B skrev:Det är inget som säger att kamouflagemönstret inte var penselmålat på riktigt så kanske skarpa färggränser är riktigare än suddiga. Den ser bra ut tycker jag.
Tack ska du ha Björn, ja kamouflaget får vara som det är så kan jag öva på en av mina gömda surdegar först innan jag behärskar min airbrush bättre.
/Henrik Persson
Se varje modell som en tillfällig plats att vila på. Måla på toppen av din förmåga och gå vidare. Ska du öva och öva på annat innan det blir "på riktigt" så kan modeller bli liggande länge efter som man alltid höjer ribban.
Stellan skrev:Se varje modell som en tillfällig plats att vila på. Måla på toppen av din förmåga och gå vidare. Ska du öva och öva på annat innan det blir "på riktigt" så kan modeller bli liggande länge efter som man alltid höjer ribban.
Okej, men just denna gång var tyskarnas färgspruta på östfronten medans denna Elefant från Deutsche Wehrmacht Schwere Panzer Jg. Abt.653, 1st Company 1944 befann sig i Italien så tyskarna löste kamouflagemålningen med ett par rejäla penslar...
/Henrik Persson
Målningen utfördes ju ofta ute i fält med medföljande färg, penslar och/eller färgspruta. Utan kompressor ingen färgspruta...
Först under den senare delen av kriget började man att måla vagnarna på fabriken. Därför har vi den här fantastiska variationsmöjligheten när det gäller tyska stridsforden under kriget...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).