Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
GeekJoan
Namn: Joan
Kontakt:

Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av GeekJoan »

Orkar inte sitta och vänta på att alla delar ska ramla in från olika håll till mitt diorama, så jag måste börja med något nytt.
Så det får bli mitt första flygplan.
Bild

Har inte kommit så långt. Började får någon timme sen.
Är det generellt så att Tamiya's modeller är bra när det kommer till passform och väldigt lite gjutskägg etc? För DAMN vad krappigt det är om man jämför med den här Revell modellen. Inte bara plasten är konstig utan beskrivningen och hur dom lagt upp kartorna med delar. Finns ju ingen som helst logik i hur dom tänkt.

Ja ja, i alla fall. Har fått ihop cockpiten, stolarna, och landningsställ.
Primade just skiten ur dom delarna så jag kan komma vidare.
Bild
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Revell F-15E Strike Eagle 1:48

Inlägg av Lars Befring »

man blir lite bortskämd om man bara bygger Tamiya =)
Det där är en bra modell och instruktionerna är många gånger bättre än Dragon =)
btw, det råkade inte vara jag som sålde på dig den?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
GeekJoan
Kontakt:

Inlägg av GeekJoan »

Kanske? Jobbar du på Rebell?
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

kan tänkas att jag hjäper till där då och då, den lite kortare av dom =)
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Strike Eagle & BOMBS! :-)
Det finns ingen logisk placering av delarna på plastarken när det gäller flygplan.
Sen tycker jag att det där med gjutskägg kontra passform är lite inviduellt vilken modell och tillverkar det är.
Men jag håller med om att Revells beskrivningar är bland det sämsta på markanden. Man får gissa sig till placering av delar.
Vill man ha mer gjutskägg och ännu sämre beskrivning så köp en Mach 2, då blir Revell rena drömmen:-)
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Revell, instruktionerna som alla älskar att hata utom då vi som bygger Dragon för vi tycker att vadå, det är väl inga fel på Revells instruktioner...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
GeekJoan
Kontakt:

Inlägg av GeekJoan »

OK, så jag ska hålla mig undan från Mach 2 och Dragon med andra ord.

Skulle måla cockpiten idag. Efter en stund så börjar jag undra om jag är färgblind. Det står ju Gray på flaskan. Men inte fan är den grå. Den är ju grön. Folket på Vallejo måste vara färgblinda. Så det var bara börja om, med en grå färg.

Vallejo 71-103 Gary (grön överst):
Bild
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Den där drar ganska så mycket åt RLM 02. Men jag tycker att du har lagt på ett för tjockt lager färg. Mitt råd är att du strippar bort färgen och lägger på den igen fast betydligt tunnare.

Jo Dragon, jag plockade just fram en att börja klippa i. Fyra stycken A gjutstammar varav endast två stycken är likadana. Två stycken D gjutstammar som dessutom är olika och sen fyra stycken helt olika G gjutstammar. Sen så är det ytterligare tolv stycken gjutstammar i lådan plus 216 stycken Magic Tracks i två påsar för höger och vänster, schürzen-plattor i aluminium och ett litet ark PE. Som grädde på moset så finns det även en tämligen gyttrig byggbeskrivning. Ja, allt, precis ALLT tyder på att det är en Dragon som jag nu ska påbörja...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

färgen du har där är RLM 84. Den användes på undersidan av tyska flygplan mot slutet på 2:a VK. Nu har jag ingen aning om vilken färg du borde använda, men det är nog definitivt inte denna! Av att ha tittat på bilder på originalet kan jag tycka att den undre färgen passar bra (åtminstone mycket bättre än RLM 84). Men det finns nog någon som kan detta bättre än mig! :D

/Gabriel
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

RLM 84?... googlar..ohh! den pigmentfattiga RLM 76:an där zinkromat färgen stack fram... Nepp... den är inte särskilt grå den!
Sedan måste jag nog hålla med Urban om att det ser lite tjockt ut, men å andra sidan, nere i en mörk cockpit...

Kämpa på!
Skriv svar