Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Då var det dags igen!
20 år har passerat sen sist och 40 år sedan jag försökte limma ihop dig för första gången.
Då var jag bara tonåring och du fanns i hyllan hos Brandts hobby i Jönköping. Nästa gång du dök upp hittade jag dig i en leksaks/pappershandel i Eksjö. Nu fanns du som allt annat på nätet. Lite dyrare har du blivit, men jag tror du fortfarande är värd varenda krona. Hoppas du inte jäklas med mig allt för mycket denna gång. Det vakumformade innetaket brukar ju ställa till det. Det gjutna kablaget i äcklig mjukplast kommer jag definitivt byta ut. Jaja dags att dra igång årets storbygge i repris.
Oj! Ja, korrugerat i alla ära, jag tycker nog att det gör sig bäst på flygande tingestar. En Citroën är finast så här, slät och fin! Det skall bli roligt att följa detta bygge. Hur stor är den egentligen?
Har byggt den också... nästan... Fick till en lack som jag fortfarande kan minnas med välbehag, blank och helt ren från skräp och det på alla delar! Sprayade med Humbrols sprayburkar.
Men sen så visade det sig att dörrarna passade inte i hålen när jag väl fick på inredningen. Hade torrpassat bara dörrbladet utan inredning men missade att göra detsamma innan jag satt dit inredningen... Så dörrarna gick inte att stänga och bilen hamnade på undantag. Vid en flytt så vek sig ramen framför vindrutan (limning som släppte) och den såldes av...