Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Gabriel skrev:Vadå? Jag gillar band med separata länkar i plast. Har aldrig provat Dragons, men de jag använt har gett ett bra och realistiskt resultat. Jag skulle aldrig orka bygga ihop några metallband, där går gränsen.
Däremot så är 1:35 inte riktigt min skala, jag har aldrig byggt klart något i denna skala på en seriös nivå. De blir ju även så stora... Men snyggt kan det bli när de blir klara!
/Gabriel
Jag gillar dom per se...men det hade varit kul med någon extralänk som man kunnat petat in vid behov
Mengs "working tracks" är helt ok...men för den här Panthern skulle det räcka med gummiband
Gabriel skrev:Vadå? Jag gillar band med separata länkar i plast. Har aldrig provat Dragons, men de jag använt har gett ett bra och realistiskt resultat. Jag skulle aldrig orka bygga ihop några metallband, där går gränsen.
Däremot så är 1:35 inte riktigt min skala, jag har aldrig byggt klart något i denna skala på en seriös nivå. De blir ju även så stora... Men snyggt kan det bli när de blir klara!
/Gabriel
Metallband är inte så farligt, du skulle prova bandlänkarna som Takom skickar med till sina Mk.IV Male & Female vagnar. Gör du det så kommer du drömma om att bygga metallband.
Men å andra sidan så finns det ju alltid dessa om du eller någon annan vill få en orsak att bli inlagd på sluten avdelning...
/Gabriel
Metallband är inte så farligt, du skulle prova bandlänkarna som Takom skickar med till sina Mk.IV Male & Female vagnar. Gör du det så kommer du drömma om att bygga metallband.
Men å andra sidan så finns det ju alltid dessa om du eller någon annan vill få en orsak att bli inlagd på sluten avdelning...
Jag gillar verkligen din M60A3. Har en själv där jag ska använda bandlänkar från AFV Club. Jag har inte kvar gummibanden då jag har gett bort dessa. Lite småsugen faktiskt att bygga den och Tammys M48 under året som snabbyggen och bara känna lugnet och framförallt färdigställa nått under året.
Jag har faktiskt lovat mig själv att jag minst ska dubbla produktionen från 2015 i år. Men då är frågan, vad är dubbelt så mycket som noll?
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Urban Gardini skrev:Metallband är inte så farligt, du skulle prova bandlänkarna som Takom skickar med till sina Mk.IV Male & Female vagnar. Gör du det så kommer du drömma om att bygga metallband.
Urban Gardini skrev:Jag gillar verkligen din M60A3. Har en själv där jag ska använda bandlänkar från AFV Club. Jag har inte kvar gummibanden då jag har gett bort dessa. Lite småsugen faktiskt att bygga den och Tammys M48 under året som snabbyggen och bara känna lugnet och framförallt färdigställa nått under året.
Jag har faktiskt lovat mig själv att jag minst ska dubbla produktionen från 2015 i år. Men då är frågan, vad är dubbelt så mycket som noll?
Det sköna med Tamyia är att man kan sitta framför TVn med kniv, tång,lim och en fil och plötsligt har man byggt något!
Meng tycker jag har en lagom nivå men AFV club är vansinniga, det är så mycket små skitdelar och allt är nedbrutet i atomer!
Trevligt bygge! Ett bra bevis på att det går att få till ett utmärkt resultat med en "gammal" Tamiyamodell utan att lägga till etsset , eldrör och andra band. På denna förebild så funkar "gummisnoddar"
Vrålcool Janne! Jag har också en Tamiya-60:a liggandes. Ska byggas, så att den inte står i vägen för AFV Clubs som också ligger i högen. Hoppas den blir lika lyckad som din!