Krulliga gulliga flygplan

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Krulliga gulliga flygplan

Inlägg av Björn B »

Eftersom två datorer krashade samtidigt så kan jag inte komma åt mina bilder.Därför vet jag inte när jag började på dessa men den svarta påbörjades på en resa söderut, Troligen Göteborg 2015. Den passar ju in i 20-talstemat på open så jag tog tag i bygget igen. VEB Plasticart Junkers G23 i 1/72. En ganska hemsk och felaktig modell så den byggs rätt ur lådan. Hade även Revells utgåva av denna liggande där jag påbörjad en förlängning av vingarna ( dom känns ju så onödigt korta :)). Ursprungsvarianten av G23 hade problem med vibrationer så man flyttade ut motorerna med hjälp av längre innervingar. Jag hade tidigare byggt den enmotoriga versionen F24 och hade kvar dom bortkapade delarna av dess vingar och dom kom till användning här. Problemet blir att flottörerna inte kommer att passa utan jag får bygga om fästena.

Bild
Stellan
Kontakt:

Re: Krulliga gulliga flygplan

Inlägg av Stellan »

Björn, tänk på att det finns inget kapat som inte har något gott med sig. Okapat är kanske bäst, då har man sågandet att se framemot.
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Björn, du borde få någon slags korrugeringsmedalj... och finns det ingen borde det skapas en
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Korrugeringsanstalt.
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Stellan skrev:Korrugeringsanstalt.