Nu har den samlat damm i 20-30 år. Kanske dags att bygga Special hobbys version snart.
Apropå Arne Anderssons J 21
Apropå Arne Anderssons J 21
I ett anfall af optimism köpte jag Arne Andersons Lansen, J 21A och J 21R utan att ha en aning om hur en vac-sats funkar. Dom blev aldrig byggda och sedan kom ju Heller med en massa SAAB-plan i början på 80-talet. Många år senare plockade jag fram "reatjugoettan" och kombinerade den med Hellers modell:

Nu har den samlat damm i 20-30 år. Kanske dags att bygga Special hobbys version snart.
Senast redigerad av Björn B den 25 sep 2017, 01:17, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Namn: Lars Befring
Re: Apropå Arne Anderssons J 21
Björn, du är en modigare och bättre modellbyggare än jag är!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Jag kan såga. Jag är inte rädd.
Jo men på något j-a sätt så går de där att bygga trots allt (även om jag inte heller kan...). Göran Sebardt har klämt ihop några av dem och de blev riktigt fina! Handlar nog om motivation, det som så mycket annat... 
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
- Namn: Lennart Alvhult
Med mycket möda och besvär så är det byggbara, jag lyckades bygga flera av dem under 80 talet. Sk-60 var jobbigast, efter fem som blev halvbra så blev den 6.e en riktigt bra modell. Såg förresten att någon lagt ut flera st AA på Tradera //Lennart
-
- Kontakt:
Arne! Räddaren i nöden för utsvultna svenskbyggare på 70- och 80-talen! Byggde ett gäng när det begav sig.