Patriot
-
- Namn: Nicklas Karlén
Re: Patriot
Maffig pjäs. Det är något speciellt med robotbatterier och liknande. Det verkar vara bra kvalité på gjutningarna. Trumpeter kan ju vara lite både och på den fronten. Det ska bli intressant att se den i färdigt skick, målad och vädrad.
Kör på.
Nicklas
Kör på.
Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Kul att veta du hängde med då.Urban Gardini skrev:Jag kommer ihåg ditt scratchbygge Charles. Det var trevligt att följa på den tiden då det begav sig.

-
- Kontakt:
Målning påbörjad.
Monterat lite slangar också. Här kan man verkligen detaljera hur mycket som helst, Jag valde endast de mest uppenbara.
Modellen är förberedd för plastslang på en hel del ställen vilket underlättar.
Man kan ju undra varför Trumpeter inte skickar med slang i kartongen?

Monterat lite slangar också. Här kan man verkligen detaljera hur mycket som helst, Jag valde endast de mest uppenbara.
Modellen är förberedd för plastslang på en hel del ställen vilket underlättar.
Man kan ju undra varför Trumpeter inte skickar med slang i kartongen?

Lovin it.
-
Bästa pris är nog från HobbyEasy i Honkong! Jag fick hem mina lådor i slutet p oktober. Det landade på 2014 kr när tullen tagit sin del (446 kr)
Mycket skoj för pengarna
Dragbilen M983 är ljusår fr Italeris gamla HEMTT, men trots det förenklad. RealModel har släppt Hjul och ett set med en mer detaljerad motor och lite rambalkar som saknas
. Trailersettet är också en kanonfin grund för den med avancerad AMS. Tråkigt bara, att släpen är låsta till uppställt läge med utfällda låsta stödben. Nåväl jag får bygga om lite så jag kan hänga på dem bakom dragbilarna./Pål

-
- Kontakt:
Dags att testa färgsprutan, blir ett klurigt målningsjobb.

Bra jobb. Kommer den att finnas på 08 open 2016?
-
- Kontakt:
Så där, nu är tralier målad och nästan klar.
Målningen blev inte riktigt som förebild men få duga ändå.
Viktigt att tänka på är att vissa dekaler är anpassade efter färgschemat.
Tackar alla för peppande ord på vägen.
Mycket tveksam om jag hinner bli klar till Open, dessutom blir modellen så skör att den säkert faller i bitar under resan.

Målningen blev inte riktigt som förebild men få duga ändå.
Viktigt att tänka på är att vissa dekaler är anpassade efter färgschemat.
Tackar alla för peppande ord på vägen.
Mycket tveksam om jag hinner bli klar till Open, dessutom blir modellen så skör att den säkert faller i bitar under resan.

Super super awesome. Can't wait to see the entire unit together.