Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Merlin har ju ett grundmurat dåligt rykte så jag måste ju bygga en av deras modeller. Fick två Fury modeller av Sven-Åke K på IPMS-Göteborgs julmöte så det är bara att sätta igång. Men det finns ju gränser även för min förmåga så det blir en modell med infällda ställ .
Läskigt. Var tvungen att plocka fram min Merlinmodell och kunde konstatera att kvaliteten på min Sirius är ungefär likadan. Det perfekt orunda hålet i motorkåpan har ungefär samma form som luftintaget på din modell. Kanske Merlinmodeller är något för mellandagsbygget?
Två veckor senare när Stefan är intagen på sluten psykiatrisk avdelning:
Ordväxling i fikarummet mellan två läkare
- Jag förstår inte vad som har hänt med en av mina patienter.
- Vad är det med din patient?
- Han ligger bara i fosterställning och är helt okontaktbar repeterande ett enda namn om och om igen!
- Men vad säger han? Du kanske kan ha en ingång där!
- Han säger bara "Merlin, Merlin, Merlin..." samtidigt som han skakar okontrollerbart.
- Ja, det var inte lätt, men varför just Merlin?
- Jag vet inte...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
Det finns en massa olika anledningar till att bygga modeller men jag har dragit mitt streck en bit innan frasen "endast för utmaningens skull". Den här har definitivt passerat detta streck...
Fast det är ju alltid kul att kolla på eländet ! Lycka till!
Jag har ju tidigare byggt modeller från Palmer, Starfix, Sharp, Lindberg mfl så det skall nog inte vara några problem . Jag skulle däremot aldrig orka bygga en av dessa moderna byggsatser med mängder med små delar..........
Dessutom så tävlar jag bara med mina bilmodeller så den här bygger jag bara för mitt egna höga nöje
Något som däremot är verkligt påfrestande är att sätta på dekaler på en av Mongrams Nascarmodeller som jag gör samtidigt. Dom dekalerna är inte att leka med......
När det gäller just Fury så känns Emhar's utgåva som en promenad i parken. Undrar... ...du skrev två modeller. Är höger och vänster halva likadana oavsett modell? Ser båda vänsterhalvorna liak ut i sammanhanget?