Stapplande steg att lära sig figurer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax

Re: Stapplande steg att lära sig figurer

Inlägg av Lurifax »

Urban Gardini skrev:
Bild
VAFALLS! Lasse Cronér i modell! Intressant. :lol:

I övrigt läser jag tråden med stor behållning. Både Urbans frågor och bilder samt Jannes svar och kommentarer. Personligen tycker jag nog att gubben med öronen fick lite för framträdande lyssnarlappar. Men har han hörlurarna på sig så lär det inte synas. ;)

I övrigt gillar jag ditt jobb med att förstärka "kontrasterna" i detaljerna. Det ser mycket bra ut.

Det är kul med figurer ... men sen ska man ju måla de små rackarna också ... :?
holst

CU@C4
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Inte är det lätt inte när det är svårt när man inte kan men gör sitt bästa för att kunna...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Du har gjort en fantastiskt jobb hitills. Jag är inte bra med figurer eller. Men jag försöker.
Charles King
Kontakt:

Tackar Charles! Ju mer vi försöker desto mer kan vi göra bort oss men det är bara att bjuda på för huvudsaken är att vi försöker för vi kan ju inte bli bättre om vi inte försöker...

Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Det är nåt helt nytt för mig också, att lära sig måla figurer. Jag fick Ms 2011 och har fått lära mig allt från början. Bara hålla i en pensel ordentligt tog mig tre veckors träning dagligen. Jag var beredd att ge upp modell bygget helt, men gav mig fn på att fortsätta bara för att jag älskar denna hobby.
Och det är ju alltid trevligt att man gör framsteg även om det är små. Så det är väl bara att träna på , så kommer det till slut Urban :) //Lennart
Urban Gardini
Kontakt:

Ja, det är jag övertygad om att det kommer till slut för det handlar ju bara om tillräckligt med träning tills dess man kan det.

Ja du Lennart, du har gjort ett fantastiskt jobb med att komma tillbaka till hobbyn trots din smått jobbiga sjukdom, själv har jag bara fem olika trauman mot min nacke genom åren och det är ingenting mot MS även om jag är darrhänt. Men jag är övertygad om att vår underbara hobby som snarare är en livsstil hjälper dig en hel del i din ständiga kamp mot MS.

Skriv svar