Jaha, det har ju gått ett tag sedan sist. Måleriprocessen har kommit en bra bit på väg. Splinterkamouflage på flyg är det faktiskt första gången jag ger mig på. Det har blivit en och annan pansarmodell i samma målning tidigare, men flyg är första försöket.
Jag har använt Meastro models målningsmasker. Funkar bra men är pilligt. Eftersom jag bygger en SF så får man ju fixa till nosen då denna inte är med i masken. Färgerna är JPS svenska nyanser som jag tycker är helt OK. JPS finns ju inte att få tag på längre, men det har ju kommit lite nya fabrikat med svenska nyanser som säkert är lika bra. Eftersom jag i stort sätt enbart bygger svenskt så gillar jag att man kan få välliknade nyanser utan att behöva blanda för mycket.
Här ser det för jäkligt ut. Sista lagret med Tamiya XF-69 har kommit på. Det är nu det börjar bli spännande och se hur bet kommer att se ut när maskerna åker av.
Det blir rätt mycket tejp som ska bort.
Det tar en stund innan man fått bort allt men nu ser det ju rätt OK ut. Lite små justeringar blir det alltid men inga stora katastrofer med färgsläpp och annat tråkigt.
Färgåtergivningen blir ju sådär när man fotar med Ipaden. Jag tror att det kommer bli bra på slutet med lite olika vädringar och filter.
Gott nytt år på er alla.
Nicklas