F-35 Draken, Hasegawa 1/48 - Klar!
Re: F-35 Draken, Hasegawa 1/48
Ojoj vilket läckert mönster du fick till. Du kan minsann hur man bygger Drakar. FOD luckorna blev kalasbra Björn!
-
- Kontakt:
Re: F-35 Draken, Hasegawa 1/48 - Klar!
Den här blev klar till C4, och nu har jag äntligen lyckats plåta den också.

Reservdunkar från Maestro.

Några dagar innan C4, när jag egentligen borde avsluta det hela, fick jag plötsligt för mig att scratcha små övningsbomber. Jag brukar ju inte hänga last under vingarna, men dessa små färgglada sötnosar var svåra att motstå och piggar upp det gröna. Jag utgick från Eduards Atoll-robotar i 1/144 som fanns i MiG-21-lådan och fixade till resten från gamla plastbitar. De extra balkarna (som faktiskt ska vara lite avvikande i färg) slipades till från gamla MiG-23-balkar i skrotlådan.

Förtvivlat trevligt projekt detta. Jag är svag för de danska Drakarna och kombinationen extrem vädring och Draken känns kanske inte helt oväntat svår att motstå.

Men nästa gång blir det en blank en. Vore kul att ha denna intill en nymålad WDNS-modifierad dansk. Kanske, kanske kan jag få ihop även en sådan till Open.

Reservdunkar från Maestro.

Några dagar innan C4, när jag egentligen borde avsluta det hela, fick jag plötsligt för mig att scratcha små övningsbomber. Jag brukar ju inte hänga last under vingarna, men dessa små färgglada sötnosar var svåra att motstå och piggar upp det gröna. Jag utgick från Eduards Atoll-robotar i 1/144 som fanns i MiG-21-lådan och fixade till resten från gamla plastbitar. De extra balkarna (som faktiskt ska vara lite avvikande i färg) slipades till från gamla MiG-23-balkar i skrotlådan.

Förtvivlat trevligt projekt detta. Jag är svag för de danska Drakarna och kombinationen extrem vädring och Draken känns kanske inte helt oväntat svår att motstå.

Men nästa gång blir det en blank en. Vore kul att ha denna intill en nymålad WDNS-modifierad dansk. Kanske, kanske kan jag få ihop även en sådan till Open.
Mycket imponerande resultat, tappar hakan varje gång jag ser denna otroliga målning!
Jag gillar starkt de små övningsbomberna, de är verkligen söta.
Drakar får du bygga så många du bara orkar! Det är onekligen det snyggaste flygplan vi byggt i Sverige.
/Gabriel
Jag gillar starkt de små övningsbomberna, de är verkligen söta.

Drakar får du bygga så många du bara orkar! Det är onekligen det snyggaste flygplan vi byggt i Sverige.
/Gabriel
-
Gillar!
Uffe
Uffe
Hur skön som helst! Jag tycker dessutom din vågade satsning på övningsbomberna gick hem: det är inte fel med lite färgklickar i allt det gröna.
Mycket snyggt!
Hälsningar
Magnus
Mycket snyggt!
Hälsningar
Magnus
Supeskönt bygge! Har alltid gillat det helgröna som ger tyngd och en sorts aggressiv nonchalans... hoppas bygga en helgrön kärra också framöver men det blir något helt annorlunda... 

Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Tack och bock, alla! Ja, övningsbomberna var nog väl investerade minuter (de tog inte överdrivet lång tid att få till). Samma gäller FOD-luckorna, dessa helgröna maskiner mår gott av lite färgklickar här och var.
Om man får säga det själv (jante, jante...) är jag väldigt nöjd med denna. Förste veckorna efter att de är klara brukar jag mest leta fel, men den här vilar jag gärna ögonen på och tycker att det är lite synd att den redan är klar. Det var verkligen ett riktigt roligt bygge!
Om man får säga det själv (jante, jante...) är jag väldigt nöjd med denna. Förste veckorna efter att de är klara brukar jag mest leta fel, men den här vilar jag gärna ögonen på och tycker att det är lite synd att den redan är klar. Det var verkligen ett riktigt roligt bygge!
Utsökt och delikat bygge Herr Björn. Ja dom danska kan man vädra "bättre" än svenska. Vilket du lyckats otroligt bra med.
-
- Kontakt:
Tackar! Jo, de danska är svårslagna vad gäller vädring. Fast det finns några slitna svenska godingar som väntar på att bli byggda. Drakar får man aldrig nog av.