Battle of Britain, Scramble"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Battle of Britain, Scramble"

Inlägg av Lennart 12 »

På tal om Spitfire, här några bilder på ett litet dio jag byggde för två år sedan. Det nya Airfix Spitarna är ju otroligt fina och lätta att bygga. Har kvar några av det gamla från 60 talet, men det är ju som sagt inte jämförbara med nyutgåvorna. Hurricane planet är en gammal Frog, och den var inte rolig alls, men byggbar :D I övrigt så är det Airfix halvbra "modeller för hela slanten"//Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
http://s27.postimg.org/vdsyjtbeb/kopic.jpg
Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Battle of Britain, Scramble"

Inlägg av magnusf »

Skön! Det går tydligen att göra kul prylar med "Airfix-skrotet" trots allt :-) ! Vad jag sett så är många av de äldre markfordonen helt OK rakt ur lådan. Jag har för övrigt skaffat deras nya bomber-set med fordon, det är superfint!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Magnus1 Jo då , det är fullt möjligt. Trafikledartornet hade ruskigt dåliga fönsterfoder, mycket filande och slipande. Jag tog hytten från Bedfordbilen och satte på Matadorens chassi. Gjorde så ett tanksläp av Bedfordens ram och tank. Capricorne miniatures har gjort några fina brittiska
haveribilar i skala 1/76 som är modernare, typ kalla kriget, men det passar fint in om man vill bygga en brittisk flygbas från tiden.
Däremot så har ju Airfix släppt återutgåvor av tankbilarna och tornet bla . Har också skaffat fordons setet och setet med fordon och bomb vagnar, jag gillad dem jag med . Airfix är kult " :) //Lennart
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Du har verkligen fått till ett trevligt diorama. Gillar verkligen kvicksanden som är med på ett hörn! :D

/Gabriel
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Gabriel , den där lilla dyng pölen är "Ducks pond" , skylten syns dåligt i bild tyvärr. Hittade en bild på luftbevakningen också //Lennart
Bild
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Aha, då läste jag fel. :( Men endå en rolig detalj! ;)

/Gabriel
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Ger helt klart en "Peace of Cake" känsla!
Roligt att se Lennart!

/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Riktigt snyggt, härligt liv i det hela med fina detaljer. Kul också att se det gamla tornet i sitt rätta sammanhang.
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tackar så mycket för uppskattnigen :)
Tornet är ju en kul modell från Airfix Björn, och jag har undrat varför ingen annan tillverkare eller Airfix gjort nåt liknande i modernare utformning.
Visserligen så är ju ett modernare torn större, men det borde knappast vara något problem i denna skala ändå. Underlaget är konstgräs matta, sådan man har på balkongen. Lite roligt med dyngpölen" jag fick lite för utspädd oljefärg på ett ställe då jag skulle göra sliten och rugglig start och landningsbana. Mattan svällde upp så det bildades en liten knöl. Jag kom då på iden att blöta mattan på undersidan där dyngpölen är, jo då det blev en grop" på framsidan. Ruggade så upp den och laverade kanterna med oljefärg och pigment. Slutligen klarlack i botten på det hela.
(//Lennart
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Riktigt inspirerande dio Lennart, fint jobbat!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar