Steel Haul - Ny dragbil till trailern

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
tiking
Kontakt:

Steel Haul - Ny dragbil till trailern

Inlägg av tiking »

Detta är 50% klar. Jag behöver fortfarande lite vädring och måste jag bygga en trailer till den. Så du kan kalla detta pågående arbete. Traktorn är 95% klart. Fortfarande experimentera med olika vädring tekniker och lite mer detaljer, som vindavvisare osv . Än så länge här är vad jag har gjort hittills.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av tiking den 13 feb 2016, 00:26, redigerad totalt 3 gång.
Charles King
Namn: Lennart Alvhult

Re: Long Haul Scania 143H Tractor part 1

Inlägg av Lennart 12 »

Typisk X stats tradare. Skiter i underhållet, rullar 16 -18 timmar i stöten, i stället för lagstadgade 11, ryker som en skorsten, och slicks" runt om !
Snyggt som vanligt Tiking//Lennart
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Detta är en riktigt trevlig modell, även om du inte är 100% klar så har du fått till vädringen riktigt bra på Scanian! Som alltid; väldigt imponerande. :D

/Gabriel
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Jag håller med Lennart, det luktar öststats diesel ända hit Charles :) Riktigt skickligt vädrat, sen gillar jag den feta, oljiga kopplingen till släpet, mycket realistisk och det är alltid skoj att få se dina fina fast slitna modeller så jag sätter på mig trucker kepsen och slänger in ståldosan med bacon och ägg samt stekt potatis i värmeskåpet och kör vidare :) Underbart!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Stiligt! Observera att tråden inte är korrekt innehållsdeklarerad, det är en Scania 142, inte en 143 som är lite mjukare i formgivningen :-) ! Min segelflyglärare Lars-Olof körde en sådan här som grusbil under några år, nostalgitripp tillbaks till 80-talet...

Hälsningar

Magnus
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

magnusf skrev:Stiligt! Observera att tråden inte är korrekt innehållsdeklarerad, det är en Scania 142, inte en 143 som är lite mjukare i formgivningen :-) ! Min segelflyglärare Lars-Olof körde en sådan här som grusbil under några år, nostalgitripp tillbaks till 80-talet...

Hälsningar

Magnus
Helt korrekt Magnus 142H. För snabb fingret.
Charles King
Kontakt:

Re: Long Haul Scania 142H Tractor part 1

Inlägg av tiking »

Tack
Senast redigerad av tiking den 06 nov 2015, 23:51, redigerad totalt 1 gånger.
Charles King

Inlägg av Plasticbattle »

Charles .... what paint medium do you use? Love the colours .... perfect for such a vehicle. Not too flat and not too glossy. Great job on the weathering ... I can imagine it being much harder in the bigger scales, to get it to look natural. Great job man.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Vad du än sätter igång på ditt byggbord blir fantastiskt Charles! Imponerande och mycket trevligt att beskåda även för en som mig som inte alls är intresserad av lastbilar och civilt. Kudos!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Plasticbattle skrev:Charles .... what paint medium do you use? Love the colours .... perfect for such a vehicle. Not too flat and not too glossy. Great job on the weathering ... I can imagine it being much harder in the bigger scales, to get it to look natural. Great job man.
Hi Frank. Thanks. I use colors from a spray can. The automotive color typ at auto car parts.. the colors are gloss when sprayed on but I toned them down by either using matt medium spray or just wearher them down with real dirt.
Charles King