Ja det var ett konstigt val av Tamiya att ge ut just den här varianten som bara kördes i två lopp av Reutemann. Tamiya har ju ett par riktiga F1-bilar i samlingen. Kanske detta var en av dom?
Men troligast är väl att det var den bilen som fanns tillgänglig för Tamiya. Dom två loppen bilen kördes i det utförandet var i juli 1978 och sedan verkar den inte ha kört något race förrän i april 1979.
Ferrari 312T3 1/20
Re: Ferrari 312T3 1/20
Hade de valt en bil Niki kört hade du kanske inte behövt rätta till så mycket? *s*
Du byggde välnågon Fujimibil med? Vilken tillverkare känner di är bäst - Tamiya eller Fujimi?
Finderar lite på vilken Lotus man skall sikta på när tillfälle ges. Fujimi har väl en T2 med?
Mvh. André
Du byggde välnågon Fujimibil med? Vilken tillverkare känner di är bäst - Tamiya eller Fujimi?
Finderar lite på vilken Lotus man skall sikta på när tillfälle ges. Fujimi har väl en T2 med?
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Jag har inga Fujimi. Har däremot byggt Hasegawa Lotus 79.
Ferrari 312T och T2 har funnits från Hasegawa men dom börjar bli löjligt dyra. En nyutgåva av dom skulle behövas.
Dom flesta av Tamiyas F1or börjar bli väldigt gamla och det märks. En del har varit utrustade med elmotorer och det syns. Dom är inte så väldetaljerade och passformen är sådär. Tyvärr är det just dessa gamla bilar som är intressanta för mig. Har sålt av alla moderna bilar, d.v.s allt efter 1979 då jag inte känner något för dom. Ibland undrar jag om jag har någon fobi för kvalitetsmodeller
Ferrari 312T och T2 har funnits från Hasegawa men dom börjar bli löjligt dyra. En nyutgåva av dom skulle behövas.
Dom flesta av Tamiyas F1or börjar bli väldigt gamla och det märks. En del har varit utrustade med elmotorer och det syns. Dom är inte så väldetaljerade och passformen är sådär. Tyvärr är det just dessa gamla bilar som är intressanta för mig. Har sålt av alla moderna bilar, d.v.s allt efter 1979 då jag inte känner något för dom. Ibland undrar jag om jag har någon fobi för kvalitetsmodeller

Att spackla skarven visade sig vara ett hopplöst projekt. Efter att ha spaclat oc slipat 5-6 gånger utan att få till det ledsnade jag och limmade på ett lager 0,25 mm plasticcard på hela sidan. Efter det gick det bättre att spackla upp ytan.

Nu är sidorna tillbaks på karossen som blivit 3 mm bredare. Nästa steg blir att fixa till bakändan på karossen. Om jag lyckas med det ska jag beställa nya dekaler och däck annars skrotar jag den.

Nu är sidorna tillbaks på karossen som blivit 3 mm bredare. Nästa steg blir att fixa till bakändan på karossen. Om jag lyckas med det ska jag beställa nya dekaler och däck annars skrotar jag den.
Senast redigerad av Björn B den 13 dec 2023, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Namn: Henrik Persson
Härligt kämpat Björn!
/Henrik Persson
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.