ME 163 1/32 är nu klar sida 2!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: ME 163 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack Gabriel och radek. Tycker verkligen att du ska bygga en komet! :-)
Skenan har jag först målat med alclad steel, därefter målades den gråvit , för att skapa skaveffekten så slipar jag fram alcladen genom våtslip typ 6000 grit. Trycker man relativt hårt med slippapper innan färgen har torkat ordentligt så blir effekten riktigt bra, bör tilläggas att köra vått papper, flagor av färgen lossnar liksom då. Sen är det bara vädra grejjerna!
easy_company
Namn: Henrik Persson

Inlägg av easy_company »

Jag blir imponerad av målningen och hur du behärskar din airbrush :) En dag ska jag bli lika duktig som dig ;)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack Henrik! Att måla med airbrush är ju så kul, jag gillar målning mer än själva byggeriet :-)
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Fräck som attan! Ser fram emot slutresultatet!

Läste förresten om den brittiske testpiloten Eric "Winkle" Brown som ville provflyga denna efter kriget, men förbjöds av sina (kloka) befäl. Med hjälp av ett gäng tyska mekaniker och en beslagtagen maskin gjorde han ändå en icke sanktionerad flygning under 1945. Hans hjälpredor lär ha dragit en och annan lättnadens suck när han landade och allt firades med en eller ett par (antagligen rätt rejäla) skålar.
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Va snygg det blev. Älskar cockpit.
Charles King

Inlägg av Anmark »

Ser riktigt bra ut! Min 163a har blivit helt skev efter monteringen.... Håller fullständigt med om att den är ett riktigt aber att få ihop på ett bra sätt. Tur att man kan förpassa modeller till dödshyllan 8-)
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ja, då blev den klar! Har inte hunnit tagit så mycket bilder på den, men ni kan beskåda resultatet lite i alla fall. Hur som helst så var bygget ganska kul trots att den var jobbig att få ihop snyggt. Jag la upp den på hemsidan här http://www.ipmsstockholm.se/home/messer ... -meng-132/.

Här har ni lite bilder även på forumet. hoppas ni gillar resultatet!
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Re: ME 163 1/32 är nu klar!

Inlägg av Gabriel »

Det här blev ju helt otroligt snyggt! Målningen fick du till riktigt bra, på bilderna av den färdiga modellen syns målningen mycket bättre än de gamla WIP bilderna. Att göra stjärtpartiet löstagbart för att visa motorn var en mycket bra idé, du har ju ändå lagt ned en del arbete där (inte minst med målningen)!

/Gabriel
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt Henrik!
Skönt subtila nyansskillnader i kammot.
Imponerande byggtempo som vanligt.
Hon kommer att ockulärbesiktigas så fort jag får tillfälle. C4 eller OPEN antar jag.

Uffe
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Oj, fasen vad snyggt! Grymt resultat!
Skriv svar