Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag byggde dessa två små humrar eller Humwee:s från Revell och de är i skala 1/72, allt är penselmålat med Humbrols enamel och de fick slutligen en varsin oljewash. De var i mitt tycke ganska pilliga att bygga
M 998 cargo/troop carrier och M 1025 armament carrier
M 998 cargo/troop carrier.
M 1025 armament carrier.
/Henrik Persson
Senast redigerad av easy_company den 31 okt 2015, 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Revell's stridsfordon i 1/72 är rätt fina och många gånger inte sämre än de större i 1/35. HAde gärna sett lite fler av dem. För visst skulle det vara trevligt med en svensk treaxlig mercedes tex? Och de har ju även lite Leoparder att välje mellan. Kul att se dina bilder Henrik!
//André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B. skrev:Revell's stridsfordon i 1/72 är rätt fina och många gånger inte sämre än de större i 1/35. HAde gärna sett lite fler av dem. För visst skulle det vara trevligt med en svensk treaxlig mercedes tex? Och de har ju även lite Leoparder att välje mellan. Kul att se dina bilder Henrik!
//André
Kan inte annat än hålla med, denna byggsats höll mycket hög kvalitet och hade bra passformer och visst hade det varit riktigt skoj med en svensk merca Andre Kul att du gillade bilderna
/Henrik Persson
Joakim Hultman skrev:Coolers! Du är minsann en tämligen effektiv byggare, Henrik. Jag minns dem också som väldigt pillriga när jag byggde likadana för ett par år sedan.
Tack Joakim, ja det har blivit en hel del tid i hobbyhörnan Jag kom ihåg nu att även du sa du hade byggt dessa, och ja visst var dom pilliga med många små delar på svåra ställen.
/Henrik Persson
Senast redigerad av easy_company den 25 sep 2015, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Om jag får föreslå något så kan du washa lite tuffare i grillen på båda för att få lite djup där, i övrigt är det väldigt snyggt tycker jag!
Man blir nästan lite sugen, jag gillar ju sådant som är smått...
Hälsningar
Magnus
Tackar Magnus, jag ska följa ditt tips och ge dom mer oljewash. Och de var skojiga att bygga fast det var väldigt pilligt som sagt var.
/Henrik Persson
Jag gjorde två stycken basplattor och ställde dom här humrarna på, gruset är av fint krossad sand som jag blandade ihop med trälim, muren är av märket Italeri. Gräset till dom två plattorna köpte jag på hobbymässan förra året och allt är målat med humbrol enamel.
/Henrik Persson