Hasegawas F/A 18A 72 skala luftintagsproblem

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Sven-Åke K

Hasegawas F/A 18A 72 skala luftintagsproblem

Inlägg av Sven-Åke K »

För ett antal år sedan satte jag ihop den och såg sedan att plåtarna innan intaget sitter tätare mot kroppen neder till. Har sett på nätet att andra byggare också råkat ut för det. Det gjorde att jag la den på hyllan men tänker nu gå vidare med den. Är det flera än jag som råkar ut för det och är det någon som kan ge ett gott råd i hur jag på nästa undviker det.
Är i övrigt intresserad av att köpa någon till, behövs för att göra kanadensiska.
Bild
Bild
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Re: Hasegawas F/A 18A 72 skala luftintagsproblem

Inlägg av Niklas »

Har aldrig tänkt på det tidigare, men nu när jag kollar på mina byggda Hasegawa F/A-18 ser jag att jag har samma problem. Så ska det naturligtvis inte vara, hela plattan ska vara parallell mot kroppen! Enda lösningen jag kan komma på är att slipa på infästningen mot kroppen, så den får en annan lutning. På så sätt torde man komma tillrätta med problemet.

Vill du ha en bättre Hornetbyggsats rekommenderar jag starkt Academys F/A-18. Kan dock vara lurig att hitta med delar till en A, vilket är den versionen kanadickerna flyger. Skulle du ändå vara sugen på en Hasegawa, har jag nog nån låda liggandes som du kan få mot en liten peng... ;)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Sven-Åke K

Re: Hasegawas F/A 18A 72 skala luftintagsproblem

Inlägg av Sven-Åke K »

hejsan, jo jag har inget imot flera Hasegawa F-18 kits, tar gärna imot den!
Gött att höra att jag inte gjort bort mig helt, men som sagt felet går ju att leva med.

Med vänlig hälsning
Sven-Åke K.
Skriv svar