När jag köpte en Tamiya 1/20 Ferrari 312T3 second hand fick jag med en påbörjad byggsats också. Tamiyas byggsats går bara att bygga som Carlos Reutrmanns bil från Storbritannien och Tyskland 1978.
Därför tänkte jag försöka bygga om den påbörjade till en bil från sent 1978. Jag började med att spackla upp försänkningen i sidorna, och kapa bort lite framtill.

I bakkant av karossens ovansida fanns två luftkanaler (air ducts) som jag kapade bort och ersatte med plasticcard. En av dessa monterades sedan i vänster sida efter att jag tagit upp ett passande hål.

Jag formade om bakkanten och dom stora hålen på ovansidan lite.

Jag har köpt lite delar till Ferrarin. Delar vid kylarna och luftintag till bromsarna.
Det är inte resin utan 3D utskrifter. Luftintagen till bromsarna var gjorda av omålad glasfiber på Ferrarin och dom här är lite halvtransparenta som originalen var.

Formen på delarna vid kylarna är lite udda och består av två delar.

Jag limmade ihop delarna innan jag monterade dom i bilen även om instruktionen säger annat.

På modellen får staget som kylarna monteras mot sågas bort för att dom nya delarna ska passa.

Men det var ett ganska onödigt jobb visar det sig. Delarna syns inte när överdelen av karossen monteras. Hade jag byggt en lite isärplockad bil hade det varit en annan sak. Fast det visste man ju inte innan dom blivit monterade. Struntar nog i att använda dom på den andra Ferrarin som ligger i bygghögen.

Däremot måste jag göra något åt överdelen av karossen. Kylarna ska inte synas inifrån cockpit.