Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har inte provat att själv utföra detta utan har tidigare vänt mig till en glasmästare och betalt cirka 300 kr för dammskydd för en årsskörd (4-6 st) modeller. Nu hade han slutat och hörde mig för hos andra glasmästare. För M1070 plus 4 andra modeller skulle det kosta 1500 kr bara för att få bitarna tillskurna. Beslutade då att prova själv. Googlade på plexiglas och såg att Biltema hade. Detta var dock semitransparent och testade deras plastglas istället. Körde med sticksåg med fin klinga men det gick inget vidare. Plasten smälte, sågklingan fastnade och det uppstod sprickor. Köpte 3 mm plexiglas på Bauhaus, körde med låg hastighet och det gick bra. Gäller bara att hålla fast ordentligt. Skulle förstås ha blivit bättre om en glasmästarer sågat och monterat men för 1/6 av priset får man vara nöjd.
Ett helt otroligt bygge, en prestation att hålla fokus på ett projekt.
Att få tid, ro och hålla fokus och inte distraheras är min utmaning för att få ihop några penselmålade 1/35 OOB per år.
Tackar. Kul att ni gillade bygget. Tiden är ju alltid ett problem för modellbygge men kan lösas genom följande formel t= ∆t ×√(1-(c/v) där t är tiden, ∆t är tidskillnaden, c ljusets hastighet och v hastigheten. när man kommer upp i ljusets hastighet försvinner tiden och då har man all tid i världen till att bygga modeller.