De Havilland J 33 Venom i 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Namn: Lars Qvarfordt
Kontakt:

Re: De Havilland J 33 Venom i 1/48

Inlägg av LarsaQ »

:lol: :lol: :lol: Jasso, det är du som snott min såg :lol: :lol: :lol: :lol: .
Det där ser ju ut att bli ett bygge att följa.
LarsaQ
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Kul Nicklas! Ska följas med stort intresse det här. Att det var så pass mycket man behöver göra för att få en J33 visste jag inte. Nåväl, önskar dig all lycka till nu.
AndreasSamuelsson

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Intressant projekt! Det ser bekant ut på något sätt sätt.
Vi får se vem som blir klar först av våra byggen! :-)
Andreas
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: De Havilland J 33 Venom i 1/48, uppdate 1.

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jaha, det går som vanligt långsamt när herr Karlén bygger, men för att visa att det faktiskt händer lite i detta projekt så kommer det en liten uppdatering.

Jag har mest hållit på med cockpit. Självklart så hittade jag en färgbild på radar panelerna just när jag målat klart dom så det blev att plocka fram färg och tandpetare igen. Jag har pillat in lite av Mike Grants instrument dekaler samt byggt lite burkar som sitter bakom piloten säte. Håller på med bälten just nu och det var lite mer pill än jag räknat med. Detta är ju Classic airframes så det är ju ingen passform med i låda men plasten är ju tjock så det finns ordentligt med slipmån.

Bild

En liten bransläckare samt bräckjärn har jag lyckats pilla in. Mest svart men vad ska man göra, förebilden är ju rena kolkällaren.

Bild

Tack för titten.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Inlägg av Håkan F »

Snyggt.
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Snyggt.
Du råkar inte ha möjlighet att dela med dig av den bilden tro?

Har förresten också fått J 33 dekaler i handen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Nicklas Karlén

Jodå, den fanns på Arboga Elektroniska förenings hemsida.

Radar PS-20

Bild

Nicklas

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Nu börjar det likna nåt. Ser riktigt bra ut med instrumenten och radarn. Ska du ha öppen huv på den?
Vill man variera det kolsvarta kan man washa försiktigt med paynes grey oljefärg utspätt med något lämpligt. Det blir försiktigt ljusare än svart när det torkar. Men det är ju en smaksak och man ska nog testa försiktigt. Nere på golvet kan det ju bli lite dammigt i skarvarna om inte annat.

Kul att följa bygget. Jobbar du bara när katten sover? Annars kan man stänga dörren. det funkar också ;)

/Daniel
Nicklas Karlén

Ok, det rullar på i lite lagom långsam takt. Efter VÄLDIGT mycket övertalning och en hel del våld så är de stora bitarna på plats och det ser ju faktiskt ut som ett flygplan. Classic Airframe är inte tamegawa, inte ens om man ger tusan i att såga sönder dem. Sågar man itu dom så får man givetvis skylla sig själv. Det är några riktigt stygga skarvar som ska fixas men det går nog. Det är nog en typ av protest från boxarna att man inte ska såga i dom.

Det possitiva med Classic Airframes är att det gott om material att slipa i och att en Dremmel är bra att ha till hands.

Ett par bilder där man kan njuta av stora mängder spackel som torkar. Plasticard remsan ska skulperas in och fylla ut det relativt stora tomrummet som finns just där.

Bild

Bild

Nicklas

Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Snyggt kämpat Niklas.
Du vet hur man visar trilskades plastbitar vem som bestämmer.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Skriv svar