Deine heimat ist ein meer ,
Deine heimat ist ein meer ,
deine freunde sind die sterne! Und zu weiter ...Efter som jag inte blev nöjd med havet så har jag gjort om det hela,nya färger, nya insatser.Skall till lite grågrönt och nytt skum. /Lennart

Re: Deine heimat ist ein meer ,
Så makalöst läckert, Lennart!
Havet, u-båten, figurerna, kompositionen... allt är topp!
Havet, u-båten, figurerna, kompositionen... allt är topp!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Ahh, vill bada! Snyggt med stuns i färgerna.
Stellan Schroeder Englund
Tack för vänligheten Sven och Stellan,och kul att ni gillar det hela. Tycker själv att det blev en förbättring,även om det inte är helt färdigt.
Lite kul Stellan,jag kom att tänka på dig och dina landstignings båtar då jag målade. Vilket cenario det hade gått att bygga med flera såna och en strandremsa på
en sån här yta. Så var det ju det där med varma och kalla vatten. Har lärt mig att kalla vatten är mörka och svarta,medans varmare hav går mer i blått.
En amerikansk stridspilot som huserar på ett annat forum,och ofta flyger över stilla havet har sagt att från luften så kan man se det självlysande alger som ger sydliga vatten den blå gröna färgen.Alltså det är inte enbart himmel och ljuset.Men när det är mulet så är det haven svarta och mörka också.Min modell skall ju vara i ett kallt hav,så jag får mörka ner det lite till tror jag./Lennart
Lite kul Stellan,jag kom att tänka på dig och dina landstignings båtar då jag målade. Vilket cenario det hade gått att bygga med flera såna och en strandremsa på
en sån här yta. Så var det ju det där med varma och kalla vatten. Har lärt mig att kalla vatten är mörka och svarta,medans varmare hav går mer i blått.
En amerikansk stridspilot som huserar på ett annat forum,och ofta flyger över stilla havet har sagt att från luften så kan man se det självlysande alger som ger sydliga vatten den blå gröna färgen.Alltså det är inte enbart himmel och ljuset.Men när det är mulet så är det haven svarta och mörka också.Min modell skall ju vara i ett kallt hav,så jag får mörka ner det lite till tror jag./Lennart
Härligt vatten du har fått till.
//Dennis
//Dennis
Det såg ju inte direkt dåligt ut innan. Men nu blev det ju fruktansvärt snyggt!! Hatten av för dig Lennart! En AR196 kanske inte vore så dumt Lennart? Hänga den ovanför som snurrar
Skämt och sido. Men får jag fråga om du bröt loss ubåten eller la du det mörkare vattnet ovanpå det gamla?

-
Fantastic Lennart. The water is awesome ... looks almost transparent. All it need now is a frame/base worthy of the model!! 

Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
-
- Namn: Kalle Nordlund
Så läckert Lennart!
Tack alla än en gång. Thank you very much Frank, Yes I will put a frame to it.And a plexi hood. Jag har inte haft bort modellen Henrik.Bara tvättat av med nafta,torkat och målat över med ny oljefärg.Så på med ett par lager balsamterpentin./Lennart
Otroligt festligt projekt Lennart. Makalöst scratchat och inte fegar du ur när det hela ska presenteras på en platta. Hatten av.
/E
/E
Erik von Rosen