Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har haft ett uppehåll i modellbyggandet pga personliga själ men allt eftersom livet börjar kännas roligare igen så har även lusten för modellbyggandet kommit tillbaks, här kommer ett par foton på den vädring jag håller på med men som är långt ifrån klar, det är utspätt vit lim med vatten och pigment från Mig som jag har lagt på. Jag har även en hel del chippning kvar att göra innan det här projektet är klart, PS: modellhobbyn hjälper mig mycket och betyder mycket för mig då den får mig som människa att läka.
Främre delen.
Bakre delen.
MVH/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Daniel_A skrev:Ser riktigt bra ut. Pigment är häftigt. Synd att man inte får leka så mycket med det på flygplan
Kul att du är igång igen. Modellbygge är en underskattad metod att stressa av och komma till ro tycker jag.
/Daniel
Tack Daniel det värmde att höra Ja det är skoj att jobba med pigment, och jag tycker att du ska ta ett avbrott i ditt flygplansbyggande och bygga nåt fordon/stridsvagn så du får jobba lite med pigment
/Henrik Persson
SvenYoung skrev:Hej Henrik! Härligt att se dig tillbaka, och kul att du är igång med vädringen! Ser bra ut!
Tråkigt att höra att du har haft det jobbigt, hoppas situationen har bättrat sig.
Kan bara hålla med, modellbygge är perfekt terapi!
Tackar Sven Ditt inlägg gör mig glad, ja min situation börjar reda ut sig tack. Jag brukar titta på din "Tuffe Viktor" och den är mycket inspirerande måste jag säga.
/Henrik Persson
SvenYoung skrev:Hej Henrik! Härligt att se dig tillbaka, och kul att du är igång med vädringen! Ser bra ut!
Tråkigt att höra att du har haft det jobbigt, hoppas situationen har bättrat sig.
Kan bara hålla med, modellbygge är perfekt terapi!
Tackar Sven Ditt inlägg gör mig glad, ja min situation börjar reda ut sig tack. Jag brukar titta på din "Tuffe Viktor" och den är mycket inspirerande måste jag säga.
/Henrik Persson
Jättekul att man kan inspirera, Henrik, och roligt att höra att det börjar reda ut sig för dig!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Det här bygget var riktigt skoj, otroligt fin byggsats av Trumpeter. Det jag gärna hade gjort så här i efterhand skulle ha varit att ha köpt lite tillbehör som ett reserv hjul och lite annan utrustning, jag kanske lägger på några ryggsäckar som fanns med till figurerna på den senare. Det här fordonet tillverkades i Kanada för första gången 1983 och är än idag i tjänst och den finns i flera olika utföranden, den har en 25mm kulspruta och den kan ha upp till 6 soldater i lastutrymmet och har en topphastighet på 100 kilometer i timmen. Och här kommer ett gäng foton på färdigställandet.
Här är en bild på förebilden:
/Henrik Persson