JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: JA37Di Jaktviggen, Tarangus 1/48, klar s.15

Inlägg av Janne.S »

magnusf skrev:I min inofficiella bok så är detta "bäst i år" :) : detaljerna, förebilden, jobbinsatsen och som kronan på verket vädringen! Det är ingen rutinvädring, det är den vädring som presteras av någon som glott ögonen ur sig på bilder av förebilden längre tid än vad vädringen i sig själv tog!

Helt magiskt Janne!

Magnus
Tack Magnus :D
Får skylla på att Jan Jörgensens bilder var så otroligt fina att det gick inte göra på något annat sätt :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Johan C
Namn: Johan Carlbom

Inlägg av Johan C »

Så snyggt Janne, så snyggt! Och det här gör mig fattig, efter att ha sett bilderna på din färdiga Vigg måste jag skaffa en jag också... ;)

Hade du med den på byggmötet i fredags?

/Johan C
Johan Carlbom
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Johan C skrev:Så snyggt Janne, så snyggt! Och det här gör mig fattig, efter att ha sett bilderna på din färdiga Vigg måste jag skaffa en jag också... ;)

Hade du med den på byggmötet i fredags?

/Johan C
Tack Johan :D

Jajjemensan, men den kan komma fler gånger om det önskas.
Ska göra en platta åt den bara.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Johan C

Inlägg av Johan C »

Janne.S skrev: Tack Johan :D

Ta gärna med den igen när plattan är fixad, jag missade mötet i fredags på grund av influensa...

/Johan C
Johan Carlbom
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Johan C skrev:
Janne.S skrev: Tack Johan :D

Ta gärna med den igen när plattan är fixad, jag missade mötet i fredags på grund av influensa...

/Johan C
Hujeda mig din stackar, hoppas du kryar på dig. :)
Johan C

Inlägg av Johan C »

Janne.S skrev: Hujeda mig din stackar, hoppas du kryar på dig. :)
Tack Janne, det går åt rätt håll sakta men säkert :)

/Johan C
Johan Carlbom
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är bara att lyfta på hatten och gratulera till ett himla fint bygge. Jag pillar med min egen och det går som vanligt väldigt långsamt (jag är på grundfärgs stadiet) men eftersom du har lagt upp en bred plogfåra så är det bara att följa den. Jag har inga problem med att försöka efterlikna någons bygge som jag tycker är bra och din Viggen är "skit" bra.

Nicklas

IPMS Östergötland
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Härligt bygge från början till slut. Svårt att sluta titta på den sista bildserien.

/Daniel
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Daniel_A skrev:Härligt bygge från början till slut. Svårt att sluta titta på den sista bildserien.

/Daniel
Tack Daniel :D

Hehe...vara titta på...har den själv som bildspel i datorn (har alltid mitt senaste bygge som bakgrund)

Nicklas Karlén skrev:Det är bara att lyfta på hatten och gratulera till ett himla fint bygge. Jag pillar med min egen och det går som vanligt väldigt långsamt (jag är på grundfärgs stadiet) men eftersom du har lagt upp en bred plogfåra så är det bara att följa den. Jag har inga problem med att försöka efterlikna någons bygge som jag tycker är bra och din Viggen är "skit" bra.

Nicklas

IPMS Östergötland
Tack Niklas :D
Kul att höra att jag inspirerar...då förväntar jag mig stordåd från dig! :D
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Ja, det är som jag sagt tidigare Janne, det är imponerande! Fint att du fixade till luftbromsarna i infällt läge också, även om jag fortfarande är lite besviken på kompanimärkena på landställsluckorna... ;P

Hatten av för ett riktigt fint bygge. Gillas skarpt!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar